انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

روش تولید نمک در کارخانه چگونه است؟

آگهی رایگان
بروزرسانی : سه شنبه 10 بهمن 1402
روش تولید در کارخانه های تصفیه نمک شامل مراحل زیر است:

1 - آسیاب کردن سنگ نمک (و یا استفاده مستقیم از نمک تبخیری) و انحلال آن در آب خالص و تهیه محلول اشباع آب نمک. 2 - اضافه کردن مواد شیمیایی برای راسب کردن کامل کلسیم و منیزیم و خارج نمودن مواد نامحلول. 3 - عبور محلول آب نمک از فیلترهای شنی برای حذف ذرات ریزتر از 30میکرون.
4 - تبخیر محلول اشباع نمک و تولید بلور (کریستال های) خالص نمک و جداسازی آنها توسط سانتریفوژ.
5 - شست وشوی نهایی بلورهای نمک در سانتریفوژ و اضافه کردن ید و آنتی کیک. 6- خشک کردن کریستال های نمک در خشک کن با استفاده از هوای گرم و انتقال نمک به سیلوهای ذخیره. 7 - بسته بندی نمک با دستگاه های تمام اتوماتیک.

همان گونه که دیده می شود در این روش علاوه بر بالارفتن خلوص به حداقل 5/99درصد، تمام ناخالصی های محلول و نامحلول حذف و نیز به علت دمای بالای مورد استفاده آلودگی های میکروبی که در صنایع غذایی از اهمیت بالایی برخوردار است، از بین می رود.

یددار کردن نمک

اختلالات ناشی از کمبود ید بیش از یک میلیارد نفر از مردم جهان و از جمله ایران را در معرض خطر قرار داده است. بررسی های به عمل آمده نشان می دهد که نمک ایده آل ترین وسیله برای افزایش ید است زیرا تنها ماده غذایی است که در دسترس عموم مردم است و در بیشتر جوامع روستایی نمک ممکن است تنها کالایی باشد که از خارج به آنها می رسد.

روش های ید افزایی نمک ساده و قابل اجرا است و به خصوص وقتی نمک برای مصرف تصفیه می شود، ید افزایی تاثیر بسیار ناچیزی در قیمت آن خواهد داشت. برای اضافه کردن ید به نمک از ترکیبات یدور یا یدات پتاسیم و به میزان 30 تا 50 گاما (میلی گرم در کیلوگرم) استفاده می شود. اضافه کردن ید به نمک تاثیر بسیار زیادی در ریشه کنی بیماری گواتر در بین مردم ایران داشته است.

ما در گروه کارخانجات نمک و معادن نمک پاینده ، خانه نمک ایران، گروه مشاورین نمک مرکزی . مجموعه معادن نمک ایران . باافتخار پاسخگوی شما خریداران محصولات نمک ، خواهیم بود
مشاورین ما در گروه کارخانجات نمک و معادن مرکزی نمک ایران به صورت کاملا رایگان پاسخگوی تمامی سوئالات و نیاز های شما عزیزان درخصوص نمک، محصولات نمک، سنگ نمک، آنالیز نمک، معدن نمک، نمک خوراکی و صدها سوئال دیگر خواهند بود
شما میتوانید با تلفن های این سازمان بزرگ با کد 0233 و تلفن 4208302 الی 04 یا 4243715 الی 16 یا 09125321778 و 09109022773 یا 09124312773 یا 09912327202 یا 4208363 یا 64 تماس بگیرید .
یا با تنها سایت های رسمی نمک در کشور و تنها سایت های تخصصی نمک به شرح
https://www.saltpayandeh.com/
http://namakpayandeh.com/
https://salthome.ir/
https://payandehsalt.com/
آگهی دهنده
شرکت نمک پاینده
  • تلفن :
  • ایمیل :
  • شهر :
  • آدرس : گرمسار میدان انقلاب ساختمان پاسارگاد طبقه 4 واحد 16
ارسال پیام به آگهی دهنده
کدآگهی : 1069531
بازدید : 143
دسته بندی : معدن
آگهی دهنده
شرکت نمک پاینده
  • تلفن :
  • ایمیل :
  • شهر :
  • آدرس : گرمسار میدان انقلاب ساختمان پاسارگاد طبقه 4 واحد 16
ارسال پیام به آگهی دهنده
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
بازاریابی و تبلیغات پیامکی
بازاریابی و تبلیغات پیامکی

بهترین پنل اس ام اس با بیشترین امکانات و کمترین تعرفه پیامک

niazpardaz-sms.com