انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

خط بازیافت لاستیک به گازوییل 09121001056

آگهی رایگان
بروزرسانی : يکشنبه 15 آبان 1401
(rubber recycling)يا بازيافت لاستيک (tire recycling): بازيافت تاير
فرايندي است که طي آن تايرهاي خودرويي که ديگر فرسوده قلمداد مي‌شوند يا به دليل پارگي و خرابي غير قابل تعمير و استفاده هستند بازيافت مي‌شوند. اين تايرها در زمره? بزرگترين ضايعات محسوب ميشوند که بسيار مشکل آفرين مي‌باشند. دليل ايجاد اين مشکل به خاطر تداوم و ماندگاري لاستيک و حجم زياد توليدي آن مي باشد.
دسترسي ارزان، تجمع زياد و مقاومت بالا، تايرها را به هدف خوبي براي بازيافت تبديل مي‌کند. با اين وجود نصف بيشتر تايرهاي فرسوده تنها براي ارزش سوختيشان سوزانده مي‌شوند. تقريباً در هر سال به ازاء هر نفر در دنيا يک تاير به دور ريخته مي‌شود. تايرها را معمولاً براي استفاده در زمين‌هاي ورزشي مثل زمين بسکتبال و دو ميداني، محصولات جديد صنعت کفش و کفپوش‌ها و چمن‌هاي مصنوعي بازيافت مي‌کنند. لازم به توضيح است که بازيافت اوليه تايرها موادي به نام خرده لاستيک (Crumb) توليد مي‌کند که به عنوان مواد پرکن ارزان قيمت در صنايع مختلف استفاده مي‌شود و اغلب با مقياس کم توليد مي‌شود.
روش هاي بازيافت:
روش هاي بازيافت لاستيک به دو شاخه? مکانيکي و شيميايي تقسيم بندي مي‌شوند. در روش مکانيکي لاستيک تاير به تکه هاي کوچکتر تقسيم مي‌شوند که اين کار در چند مرحله و توسط دستگاه‌هاي خردکن (Shredder) و آسياب (Granular) انجام مي گردد. هر مرحله از اين روش محصولات متفاوتي توليد مي کند که در صنايع مختلف کاربرد دارد. برخي صنايع از گرانول هاي درشت استفاده کرده و برخي ديگر به پودر بسيار نرم لاستيک احتياج دارند. در روش شيميايي يا تايرها سوزانده مي‌شوند و از زغال و سيم هاي فلزي باقي مانده‌ استفاده مي‌شود يا تايرها پيروليز مي‌شوند. در روش پيروليز تاير در خلاء سوزانده مي‌شود که از اين روش محصولاتي مانند سوخت، روغن و غيره استخراج مي‌گردد پيروليز فرآيندي براي تجزيه شيميايي مواد آلي در دماي بالا در غياب اکسيژن است. اين فرآيند معمولاً در دماي بالاتر از 430 درجه سانتيگراد (800 درجه فارنهايت) و تحت فشار رخ مي دهد. اين به طور همزمان شامل تغيير فاز فيزيکي و ترکيب شيميايي است و فرآيندي غيرقابل برگشت است
نيز معروف هستند استفاده مي گردد crumb در روش شيمياي از تايرهاي خرد شده که به
محصولات بازيافتي:
محصولات بازيافتي تايرها بسته به بازيافت مکانيکي يا شيميايي متفاوت هستند ولي به صورت کلي مي‌توان به محصولات زير اشاره کرد:
گرانول لاستيک-
پودر لاستيک-
فلز بازيافتي-
reclaimed rubber- لاستيک احياء شده يا
در طي فرايند خردکردن مکانيکي لاستيک ساختار مولکولهاي تاير تغير پيدا مي‌کنند، پديده‌اي که به نام devulcanization معروف است. در طي فرايندي به نام احياء يا reclaim لاستيک‌هاي خرد شده تحت فشارهاي ترمومکانيکي قرار مي‌گيرند کاري که به thermo mechanical treatment معروف مي‌باشد. در طي اين فرايند مولکولهاي لاستيک خواص اصلي خود را پيدا کرده و لاستيک احياء شده توليد مي‌شود. از اين لاستيک مي‌توان دوباره در فرايند توليد تاير استفاده کرد
آگهی دهنده
ونوس صنعت
  • تلفن :
  • ایمیل :
  • شهر :
  • آدرس : اردبیل شهرک صنعتی جهاد
ارسال پیام به آگهی دهنده
کدآگهی : 1069741
بازدید : 295
دسته بندی : ماشين سازي
آگهی دهنده
ونوس صنعت
  • تلفن :
  • ایمیل :
  • شهر :
  • آدرس : اردبیل شهرک صنعتی جهاد
ارسال پیام به آگهی دهنده
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
بازاریابی و تبلیغات پیامکی
بازاریابی و تبلیغات پیامکی

بهترین پنل اس ام اس با بیشترین امکانات و کمترین تعرفه پیامک

niazpardaz-sms.com