انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

کاربرد درب ضد حریق

آگهی رایگان
بروزرسانی : شنبه 29 مرداد 1401
انواع درب ضد حریق و کاربرد آن
درب ضد حریق بر اساس موقعیت دهانه درب یا درخواست مشتری، می‌تواند انوع مختلفی داشته باشد:
* درب ضد حریق فلزی تک لنگه
* درب ضد حریق فلزی دولنگه
* درب ضد حریق چوبی
* درب ضد حریق فلزی تک لنگه دارای شیشه دید
* درب ضد حریق دو لنگه دارای شیشه دید
* درب ضد حریق اتاق سرور
* درب ضد حریق فلزی طرح چوب

درب ضد حریق فلزی تک لنگه
این نوع درب ضد حریق پر مصرف ترین نوع می‌باشد که یک لنگه درب فلزی فولادی با جک آرام بند یا لولای آرام بند ،آنتی پنیک ساده ، نوار دود بند، دستگیره ساده می‌باشد. ابعاد درب ضد حریق تک لنگه فولادی از حداقل عرض درب که 92سانتیمتر تا حداکثر عرض درب 120سانتیمتر می‌باشد و ارتفاع حداقل آن 200سانتیمتر وحداکثر240سانتیمتر می‌باشد.

درب ضد حریق فلزی دولنگه
درب ضد حریق فلزی که شامل دو لنگه درب می باشد، خود این نوع درب دارای دو مدل است. این نوع درب ها برای دهانه‌‌‌‌هایی که عرض آن بیشتر از 120سانتیمتر باشدو درآن دهانه طبق ضوابط آتشنشانی نتوان درب تک لنگه گذاشت مورد استفاده قرار میگردد.
1-درب ضد حریق دو لنگه باز شو: این نوع درب توسط آنتی پنیک مولتی، همزمان هر دو لنگه درب باز می شوند. این درب داری دو عدد جک آرام بند، نوار دود بند، آنتی پنیک مولتی و دستگیره ساده می‌باشد.
2درب ضد حریق تک لنگه باز شو: این نوع درب، یک لنگه آن ثابت می‌باشد و لنگه دیگر آن توسط آنتی پنیک ساده باز می شود. این درب داری یک عدد جک آرام بند، نوار دود بند، آنتی پنیک ساده و دستگیره ساده می‌باشد.

درب ضد حریق چوبی
این نوع درب ضد حریق تماما چوبی می‌باشد این درب‌ها در ایران تولید نمی‌شود. درب های تماما چوبی دارای تاییدیه آتشنشانی، وارداتی می‌باشد. ابعاد این درب ها مانند درب های ضد حریق فلزی تک لنگه می‌باشد. درب های ضد حریق چوبی به دلیل ظاهری زیبا و مناسب مورد استفاده قرار می‌گیرد. این درب دارای یک عدد جک آرام بند،نوار دود بند ،آنتی پنیک ساده و دستگیره ساده می‌باشد.
درب ضد حریق تک لنگه و دولنگه دارای شیشه دید
این نوع درب ها همانند درب های فلزی تک لنگه و دولنگه می باشد که تنها تفاوت آن در شیشه ی دید آن است که بر روی لنگه ی درب تعبیه می‌گردد. درب ضد حریق دارای شیشه دید برای عبور نور و زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
درب ضد حریق اتاق سرور
این نوع درب ها همانند درب های فولادی ضد حریق تک لنگه می باشد تنها تفاوت آن در دستگیره پشت درب ضد حریق می‌باشد که از دستگیره مخصوص قفل شونده استفاده می گردد تا دسترسی به داخل اتاق محدود شود . اما از داخل اتاق به بیرون از طریق آنتی پنیک بدون محدودیت میتوان خارج شد. این نوع درب‌ها برای مکان هایی که درسترسی عموم ممنوع است، می باشد و در مقابل حریق و دود مقاومت از خود نشان می‌دهد.
درب ضد حریق فلزی طرح چوب
این نوع درب‌‌ها مانند درب های ضد حریق تک لنگه یا دو لنگه فلزی می‌باشد. تنها فرق آن در ظاهر آن می‌باشد که توسط روکش لمینیت طرح چوب داخل کوره بر روی درب ضد حریق تعبیه می گردد.
موارد استفاده از درب‌ ضد حریق
• صنایع نفت، گاز و پتروشیمی
• اتاق‌های کنترل و مراکز فرماندهی
• صنایع نظامی و دفاعی
• مراکز بیمارستانی و آزمایشگاهی
• صنایع غذایی و اتا‌ق‌های ایزوله
• پله‌های فرار ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری

چرا از درب های ضد حریق استفاده می کنیم؟
همه ما در هر ساختمان اداری یا تجاری و مسکونی رفت و آمد می کنیم یا ساکن هستیم انتظار داریم که در صورت آتش سوزی، ساختمان ها در مقابل حرارت و دود ایمن باشند. اما متاسفانه خیلی از مواقع به این صورت نیست و فاجعه بزرگی رخ میدهد.
درب های ضد حریق بخشی از سیستم حفاظت در مقابل آتش سوزی می باشد. برای تمامی ساختمان ها از جمله اداری ، تجاری، مسکونی و… مورد استفاده قرار می گیرد.
کارایی درب خروج اضطراری بر خلاف درب های ساده باید هدف اصلی خود را انجام دهد. یعنی در برابر حریق از خود مقاومت نشان دهد و از انتشار دود جلوگیری کند تا از جان انسان ها و آسیب زدن بیشتربه باقی ساختمان جلوگیری شود.
آگهی دهنده
شرکت مهندسی آدورا فراز آریا
  • قیمت : لطفا به شماره 02125945 تماس بگیرید
  • تلفن :
  • ایمیل :
  • شهر :
  • آدرس : خیابان شریعتی، سیدخندان بالاتر از خیابان خواجه عبداله انصاری کوچه نورمحمدی
ارسال پیام به آگهی دهنده
کدآگهی : 1069997
بازدید : 136
دسته بندی : نصب و تعمير
آگهی دهنده
شرکت مهندسی آدورا فراز آریا
  • قیمت : لطفا به شماره 02125945 تماس بگیرید
  • تلفن :
  • ایمیل :
  • شهر :
  • آدرس : خیابان شریعتی، سیدخندان بالاتر از خیابان خواجه عبداله انصاری کوچه نورمحمدی
ارسال پیام به آگهی دهنده
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
بازاریابی و تبلیغات پیامکی
بازاریابی و تبلیغات پیامکی

بهترین پنل اس ام اس با بیشترین امکانات و کمترین تعرفه پیامک

niazpardaz-sms.com