انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

حلال402

آگهی ویژه
بروزرسانی : شنبه 8 ارديبهشت 1403
حلال 402 یا وایت اسپریت ( Solvent 402 )

یک ترکیب هیدروکربنی است که از برش نفت سفید (معروف به کروزن یا کروسن) تولید می‌شود.

این حلال هیدروکربنی پر از هیدروکربن‌های آروماتیک و ترکیبات خطی است. حلال‌های وایت اسپریت انواع مختلفی دارند که حلال 402 یکی از آن‌ها است.

این حلال‌ها بسته به میزان و درصد ترکیبات آروماتیکی که در درون خودشان دارند به دو دسته آروماتیک بالا و آروماتیک پایین تقسیم می‌شوند که حلال مورد بحث در این مقاله از نوع آروماتیک پایین است.

این حلال‌ها بسیار پرکاربرد و ارزشمند هستند و در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در صورتی که تمایل دارید با حلال ۴۰۲ که یکی از معروف‌ترین وایت اسپریت‌ها محسوب می‌شود، تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.

حلال ۴۰۲ چیست؟

حلال ۴۰۲ یا وایت اسپریت یک حلال صنعتی می باشد که در صنایع مختلفی کاربرد دارد و از آن به عنوان پاک کننده، حلال رزین و لاستیک و حلال در رنگ‌ها، پوشش‌های چوب، جلادهنده‌ها یا همان وارنیش‌ها، صنعت چاپ، آرایشی و بهداشتی و صنایع غذایی استفاده می‌شود. البته در آسفالت و چسب‌های نواری هم از این حلال معروف استفاده می‌شود.

حلال ۴۰۲ نام‌های دیگری مانند تینر روغنی، وایت اسپریت، حلال نفتا، اسپریت معدنی، وارسول و تربانتین معدنی هم دارد.

کاربرد اصلی این حلال در صنعت رنگ است و نقاش‌ها از نام تینر روغنی برای اشاره به این حلال استفاده می‌کنند.


از 402 کم اروماتیک به عنوان سوخت در برخی از کشورها استفاده میشود.


وایت اسپریت‌ها معمولاً ۷ تا ۱۲ کربن در ساختار خودشان دارند و میزان انحلال آن‌ها در آب بسیار کم است ولی در عوض توانایی بسیار خوبی در حل کردن مواد هیدروکربنی مثل رنگ دارند.


Distillation range

Flash point

Aromatic Content%vol

نکات ایمنی و شرایط نگهداری در مورد حلال وایت اسپریت

اولین نکته‌ای که باید در مورد این حلال بی‌نظیر بدانیم آن است که باید آن را در یک محیط خنک، خشک و دارای تهویه مناسب نگهداری شود. مراقب باشید که باید این حلال را دور از مواد اشتعال‌زا نگهداری کنید. همچنین برای نگهداری این محصول باید از ظروف دربسته استفاده کرد. همچنین نقطه اشتعال این ماده ۳۴ تا ۴۳ است پس اصلاً آن را در کنار مواد اکسیدکننده قرار ندهید.
قیمت حلال ۴۰۲ در بورس

شرکت ها و پالایشگاه های نفتی که در زمینه تولید حلال ۴۰۲ فعالیت دارند با رونق گرفتن بازار بورس این کالا را در تابلوی بورس عرضه کردند که شرکت پالایش نفت اصفهان از پیشگامان عرضه حلال ۴۰۲  در تابلوی بورس است.  در کنار این شرکت، پالایشگاه تهران، حلال ۴۰۲ را با نماد شتران در بورس عرضه کرده و برای هر لیتر قیمت ۱۰۱۲۶ ریال را مصوب کرده است که روز به روز بر حجم معاملات آن افزوده می شود.

قیمت های روزانه بورس متغیر است و می توان با مراجعه به کارگزاری های سازمان بورس نسبت به آن ها آگاهی پیدا کرد.

بسته بندی و فروش حلال ۴۰۲ یا همان وایت اسپریت

در ایران شرکت‌های مختلفی اقدام به فروش این حلال می‌کنند و آن را در بسته‌بندی‌های مختلف ۱، ۳ و ۲۰ لیتری ارائه می‌کنند که البته این بسته بندی برای کاربردهای محدود یا خانگی است. برای شرکت‌ها یا افرادی که از این محصول به صورت عمده استفاده می‌کنند، باید از بسته‌بندی بشکه‌ای آن کمک گرفت.

شرکت‌هایی که در حوزه رنگ فعالیت می‌کنند استفاده عمده‌ای از این محصول دارند. پیش از این شرکت‌ها برای ساخت رنگ از بنزین استفاده می‌کردند که پس از پی بردن به مشکلات سمیت آن ترجیح دادند از وایت اسپریت کمک بگیرند



شرکت افزون روان پاسارگاد تامین کننده حلال 402 به صورت داخلی و صادراتی از یک بشکه به بالا.... اماده همکاری و تامین دائمی کارخانجات داخلی

تامین کننده حلال 402 در مخازن FOB, بندر جبل علی و بندر حمریه امارات در تناژ های مختلف
09128431279
02144119144
02144167356
آگهی دهنده
وحید تقی خانی
  • تلفن :
  • شهر :
  • آدرس : شهران، بالاتر از فلکه دوم ، ساختمان بانک پاسارگاد ، طبقه دوم بازرگانی افزون روان پاسارگاد
ارسال پیام به آگهی دهنده
کدآگهی : 1104352
بازدید : 227
دسته بندی : مواد شيميايي
آگهی دهنده
وحید تقی خانی
  • تلفن :
  • شهر :
  • آدرس : شهران، بالاتر از فلکه دوم ، ساختمان بانک پاسارگاد ، طبقه دوم بازرگانی افزون روان پاسارگاد
ارسال پیام به آگهی دهنده
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
بازاریابی و تبلیغات پیامکی
بازاریابی و تبلیغات پیامکی

بهترین پنل اس ام اس با بیشترین امکانات و کمترین تعرفه پیامک

niazpardaz-sms.com