انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

انجام نقشه برداری و نام گذاری فضاها در نقشه ها

آگهی ویژه
بروزرسانی : يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
دفتر فنی و مهندسی بابک در شهر تهران ، در حوزه نقشه برداری داخلی ساختمان ها فعالیت می کند . خدمات این شرکت ، مربوط به ساختمان هایی است که نقشه های فعلی آن ها موجود و در دسترس نمی باشند . این شرکت ، این گونه ساختمان ها را با استفاده از تجهیزات به روز و دقت بالا نقشه برداری می‌کند و نقشه های آن ها را ترسیم می نماید .
معمولاً بیشتر ساختمان های موجود در شهر ، دارای این مشکل می باشند و نقشه های آن ها موجود نمی باشند . اگر هم بتوان نقشه هایی را از آن ها پیدا کرد ، این نقشه ها بسیار قدیمی هستند و مربوط به زمانی می‌باشند که ساختمان در مرحله طراحی بوده است . به همین دلیل ، ممکن است با وضعیت فعلی و موجود ساختمان تفاوت داشته باشند و مغایرت های فراوانی در آن ها وجود داشته باشد .
مشکل دوم این نقشه ها ، این است که معمولاً به صورت کاغذی یا عکس می باشند . یعنی فایل اتوکد آن ها در دسترس نمی باشد . شاید هم آن قدر قدیمی باشند که اصلاً به صورت نرم افزاری و با برنامه اتوکد ترسیم نشده باشند .
حتی اگر این نقشه های کاغذی نیز موجود باشند ، باز هم ترسیم آن ها با برنامه اتوکد ، کاری غیر منطقی و غیر بهینه خواهد بود . زیرا ترسیم این نقشه ها نیز به زمان و انرژی زیادی نیاز دارد و در نهایت باز هم نقشه ای قدیمی به دست می‌آید که مطابق با وضعیت موجود ساختمان نیست .
در چنین مواقعی ، توصیه ما این است که کار نقشه برداری از ابتدا و به صورت اصولی انجام شود . برای انجام این کار ، مهندس بابک اسحاقیان که مالک و سرپرست این شرکت نقشه برداری می باشد ، به همراه دستیاران خود به محل پروژه مراجعه می نمایند .
این مهندسان ابتدا وضعیت کلی و فضاهای داخلی ساختمان را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهند . سپس روش مناسبی را برای نقشه برداری آن ساختمان تعیین می کنند . زیرا هر ساختمان با توجه به ویژگی هایی که دارد ، باید با یک روش خاص و ویژه نقشه برداری شود .
کار با ترسیم کروکی های فنی دقیق و اصولی شروع می شود . یکی از پرسنل شرکت نقشه برداری بابک ، مسئول تهیه کروکی از فضاهای مختلف است . ایشان از هر فضا به صورت جداگانه ، یک کروکی شماتیک دستی ترسیم می کند .
در مرحله بعدی ، کار اندازه گیری و اندازه گذاری کروکی ها انجام می شود . در این مرحله ، با استفاده از متر دستی یا متر لیزری ، تمامی اندازه ها و ابعاد فضاها برداشت می شوند . سپس این اندازه ها توسط مسئول ترسیم کروکی ، بر روی کروکی منتقل می شوند . در نهایت کل کروکی های دستی بررسی می شوند و اطمینان حاصل می شود که تمامی اندازه ها و موارد لازم ، بر روی آن ها وجود داشته باشد .
ادامه مراحل نقشه برداری ، در دفتر این شرکت انجام می شود . این مرحله ، نقشه کشی یا همان کارتوگرافی نام دارد . در این مرحله ، پرسنل نقشه کش ، نقشه ها را از روی کروکی های دستی و با استفاده از نرم افزار اتوکد ترسیم می نمایند . سپس کادر بندی و تایتل بندی و جدول های نقشه ها به آن ها اضافه می شود . هر نقشه باید دارای کادرها و جداول اختصاصی مخصوص به خود باشد .
سپس مرحله کنترل کیفیت و ارزیابی نقشه ها انجام می شود تا اطمینان حاصل شود که نقشه ها دارای تمامی ویژگی های فنی و استاندارد های لازم باشند . هم اکنون ، نقشه های مبلمان و اندازه گذاری و سایت پلان ، به صورت کامل تهیه شده اند . فایل های تمامی نقشه ها ، با فرمت های مختلف از جمله پی دی اِف و دی دبلیو جی ، خدمت کارفرمایان محترم ارائه می شوند .
مشتریان گرامی می توانند هر تعداد از این نقشه‌ها را که نیاز دارند ، به راحتی در اندازه آ سه چاپ نمایند . کارفرمایان گرامی می توانند از این نقشه ها جهت انجام امور اداری یا بارگذاری در سایت سازمان های مختلف استفاده نمایند . اگر طبق دستور سازمان یا وزارت خانه مورد نظر ، نقشه ها نیاز به تغییرات سلیقه ای داشته باشند ، این کار نیز با هزینه ای جزئی قابل انجام است .
توضیحاتی که ارائه شد ، تنها گوشه ای از مراحل مفصّل انجام یک پروژه نقشه برداری بود . اگر شما نیز به انجام نقشه برداری وضع موجود معماری داخلی ساختمان نیاز دارید ، می توانید در تمامی روزهای کاری با شرکت فنی مهندسی بابک در شهر تهران در تماس باشید . تلفن های ثابت دفتر شرکت و تلفن های همراه مهندس بابک اسحاقیان ، همواره پاسخگوی شما عزیزان و آماده ارائه مشاوره می باشند .
آگهی دهنده
بابک اسحاقیان
  • تلفن :
  • ایمیل :
  • وب سایت : www.saze1.com
  • شهر :
  • آدرس : تهران - خیابان کارگر جنوبی - میدان قزوین - خیابان قزوین - روبروی شهرداری منطقه یازده - پلاک هجده
ارسال پیام به آگهی دهنده
کدآگهی : 1116535
بازدید : 58
دسته بندی : خدمات ساختماني
آگهی دهنده
بابک اسحاقیان
  • تلفن :
  • ایمیل :
  • وب سایت : www.saze1.com
  • شهر :
  • آدرس : تهران - خیابان کارگر جنوبی - میدان قزوین - خیابان قزوین - روبروی شهرداری منطقه یازده - پلاک هجده
ارسال پیام به آگهی دهنده
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
بازاریابی و تبلیغات پیامکی
بازاریابی و تبلیغات پیامکی

بهترین پنل اس ام اس با بیشترین امکانات و کمترین تعرفه پیامک

niazpardaz-sms.com