انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

ترمز

آگهی رایگان
بروزرسانی : شنبه 5 اسفند 1396
سيستم ترمز ABS
قبل از اينكه در مورد اين سيستم ، توضيحات بيشتري دهيم ، خوب است مختصري در رابطه با ترمز خودرو و سيستمهاي ايمني ترمز مطالبي را حضور شما عرض نماييم.
به طور كلي بيشتر خودروهاي داخلي به دليل سياست گذاريهاي خودروسازان داخلي و ارازانترشدن قيمت ان در بازار از امكانات اين خودروها مي كاهند. يكي از اين موارد نيز كه مي توان از لزومات اصلي در خودرو تلقي كرد سيستم امنيت ترمز يا همان ABS مي باشد.
به طور مثال ، خودرو پرايد را در نظر بگيريم. اين خودرو فاقد سيتم ABS مي باشد لذا در سرعت حدود 100 الي 120 كيلومتر در ساعت چنانچه ترمز انجام شود از محل ترمز ، خودرو حدود 15 الي 20 متر جلوتر متوقف مي گردد كه شما مي توانيد با آزمايشي ساده خط ترمز بجاي مانده بر روي آسفالت را اندازه گيري و صحت اين موضوع را تاييد نماييد. حال اين موضوع در برف وباران به دليل قفل شدن چرخ بيشتر خواهد شد و آمار تلفات و تصادفات به همين دليل افزايش مي يابد چرا كه اصلي ترين بخش كه ايمن سازي خودرو براي حفظ سرنشينان مي باشد ، رعايت نشده است.

بررسي فني سيستم ترمز ABS
زمانيكه شما ترمز مي نماييد بافشار دادن بر روي پدال ترمز ، روغن ترمز را به پشت لنت ترمز بر روي ديسك ، پمپ نموده و فشار حاصل از آن موجب مي شود كه لنت و ديسك به هم چسبيده شوند و چرخهاي خودرو متوقف شوند.اما بدليل سرعت و حركت چرخها لنت بر روي ديسك كشيده مي شود ، در اين حالت با وجودترمز كردن شما خودرو تا مسافتي به حركت خود ادامه مي دهد.
براي اينكه قدرت ترمز شما در اين حالت بيشتر شودراهي را به شما پيشنهاد ميكنيم.
شما مي توانيد در فاصله هاي زماني كوتاه از ترمز اول ، پاي خود را از روي پدال ترمز برداشته و مجدداً ترمز كنيد. به طور ساده تر اينكه بجاي اينكه پدال ترمز را از ابتدا تا انتهاي متوقف شدن كامل خودرو پايين نگه داريد ، چندين مرحله در اين فاصلة زماني ترمز نماييد. اين عمل باعث مي شود كه در هر بار ترمز كردن ، قدرت ترمز از بار قبل قوي تر شود ، علاوه بر اينكه از سرخوردن خودرو نيز جلوگيري مي نمايد.
در اين حالت فاصله يا خط ترمز شما كوتاه تر خواهد شد ، اما به دليل استرس و فشار واردشده و دست پاچگي رانندة خودرو در سرعتهاي بالا ، تمركز راننده بر اين عمل كاهش مي يابد.
سيستم ترمز ABS اين عمل را در خودرو تسهيل مي نمايد به طوريكه با فشاردادن پدال ترمز دستگاه ABS بطور اتوماتيك ومنظم و خودكار روغن را به پشت ترمز پمپ كرده و اين عمل را تا زمانيكه شما پدال ترمز را نگه داشته ايد تكرار مي شود.
بيشتر خودورهاي مدرن امروزي داراي سيستم ABS مي باشند ، بطوريكه حتي بسياري از كشورهاي دنيا ، استفاده بدون اين سيستم ها را ممنوع نموده اند.

مزاياي استفاده از سيستم ABS

1 ) نصب سريع و آسان بر روي كلية خودروها اعم از سواري ها و وانت
2 ) توقف سريع با كاهش فواصل خط ترمز
3 ) طولاني تر شدن دامنة ترمز
4 ) بهبود كنترل فرمان
5 ) سهولت كار با پدال ترمز
6 ) كاهش پوسيدگي سيستم ترمز
7 ) عمر بيشتر مدار ترمز با فرسودگي و پاره گي كمتر
8 ) رانندگي با اطمينان و حفظ ايمني مسافران
9 ) كاهش تصادفات و جراحات و شكايات

نصب سيستم ABS چه مزيتي دارد ؟
1 ) سيستم ترمز ABS ، به راننده اين امكان را ميدهد كه بدون لغزش و يا ليز خوردن در جاده هاي پرپيچ و خم اتومبيل خود را كنترل كند.
2 ) بصورت اتوماتيك بخشهاي مختلف ترمز را تنظيم مي كند. بنابراين هم فشار ترمز را ثابت نگه مي دارد و هم به اندازه فشار ممكن در هر ثانيه تاثيرگذار است.
3 ) از قفل كردن در هنگام توقف ناگهاني ج
آگهی دهنده
hadi
  • قیمت : 25000 تومان
  • تلفن :
  • ایمیل :
  • شهر :
ارسال پیام به آگهی دهنده
کدآگهی : 147583
بازدید : 2991
دسته بندی : ساير خدمات
آگهی دهنده
hadi
  • قیمت : 25000 تومان
  • تلفن :
  • ایمیل :
  • شهر :
ارسال پیام به آگهی دهنده
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
بازاریابی و تبلیغات پیامکی
بازاریابی و تبلیغات پیامکی

بهترین پنل اس ام اس با بیشترین امکانات و کمترین تعرفه پیامک

niazpardaz-sms.com