انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

چکیده پلی ارتان در ساختمان

آگهی رایگان
بروزرسانی : شنبه 5 اسفند 1396
09125244309چکیده
منظور از عایق کاری حرارتی،ثابت نگاهداشتن یا به حداقل رساندن هزینه لازم برای حفظ شرایط مطلوب وآسایش در فضای داخل بنا می باشد.حفظ آسایش حرارتی ازتعادل دما میان بدن ومحیط اطراف ناشی می گردد.
طبق توصیه مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان ،مقدار ضریب انتقال حرارت سطحی (U)هرقسمت از پوسته خارجی ساختمان نباید از 2W/m²Kو1بزرگتر باشد تا سطح داخلی ساختمان دمای مناسبی داشته باشد.بنابراین به جرات می توان گفت درقرن حاضر پلاستیک های سلولی یا فوم های پلاستیکی نقش بسیار مهمی درعایق کاری حرارتی ساختمان ایفا می نمایند.
استفاده از پلی ارتان انبساطی(uPS)به عنوان عایق حرارتی،ازهمان بدو پیدایش به دلیل چگالی پایین وسهولت نصب،هدایت حرارتی پایین،قدرت بالای جذب صوت،عدم تصاعدگازهای سمی در حین اشتعال ،قیمت پایین،عدم جذب صوت،عدم تصاعد گازهای سمی در حین اشتعال،قیمت پایین،عدم جذب آب وداشتن ضریب نفوذپذیری اندک مطرح بوده است.همچنین با استناد به آزمایشهای انجام شده با بلوک های پلی ارتان می توان از اتلاف انرژی کلی 15درصدی درساختمان جلوگیری کرد.لذا با عنایت به رقم ذکرشده می توان گفت که باجداره نمودن دیوارهای
ساختمان واستفاده از یک لایه نازک پلی ارتان درداخل دیوار،گام موثری درجهت بهینه سازی مصرف انرژی برداشته می شود.
دراین مقاله بررسی های ارایه شده حاکی از قابلیت وکاربرد این فرآورده ها بوده که درکنار آن با مطرح نمودن چند مشکل جدی روشهایی برای برآورده ساختن آنها ارایه می شود.به امید آنکه با معرفی مزایا ومعایب این فرآورده ها گامی مهم درجهت بهینه سازی مصرف سوخت درساختمان برداشته باشیم.
اسفنج پلی یورتان POLYURETHANE FOAM

ماده عایق کاری پلاستیک سلولی نیمه صلب یا صلبی است که دارای ساختار اساسا\" سلول بسته و بر پایه پلی یورتان میباشد. ( استاندارد ملی80 84 بند4-2-6)

پلی یورتان و محصولات آن در واقع یکی از زیر شاخهای علم شیمی است که فراورده های آن مقاومت زیادی به انتقال حرارت و سایش از خود نشان میدهند.به همین دلیل کاربرد آن در صنایع هر روز در حال گشترش میباشد. استحکام و مقاومت قطعات تولیدی از پلی یورتان بسار بهتر از لاستیک است .
فوم پلی یورتان با یک ساختار سلولی بسته که برپایه پلی یورتان ,درحضور کاتالیزورها و مواد دمنده باواکنش شیمیایی پلی ایزوسیانات ها با ترکیبات حاوی هیدروژن اسیدی ساخته می شوند. مزیت های فوم پلی یورتان عبارتند از : هدایت حرارتی کم که از تمامی مصالح عایق متداول دیگر کمتر است , وزن سبک , استحکام بالا, قابلیت بسیار زیاد در پذیرش تغییر در فومولاسیون جهت برآورده کردن انتظارات کاربردی, چسبندگی قوی به بسیاری از مواد, نفوذپذیری کم در برابر بخار آب, مقاومت حرارتی در دمای بیش از 100 در جه سلسیوس, قابلیت فوم شوندگی در محل برای پر کردن شکل های پیچیده, فوم سخت پلی یورتان در گستره وسیعی از دما به عنوان عایق حرارتی به کار برده شده است .برای مثال این نوع فوم در عایق کاری ازت مایع در-196 درجه سلسیوس و بخار در +126 درجه سلسیوس به کار برده شده است .
فرم انعطاف پذیر پلی یورتان نیز در عایق کاری لوله ها می تواند به کار برده شود . فوم های پلی یورتان به صورت یک لایه نازک با کارآرایی بالا عایق کاری بدنه یخچال ها و فریزرها به کار برده می شود . امروزه سعی می شود که فوم پلی یورتان باگازی غیر از CFC(کلروفلوئور کربن- مبرد های فریونی )
به عنوان ماده دمنده ساخته شود . اگر چه این گازها به خوبی گاز هایCFC عایق کاری را انجا
آگهی دهنده
محمد هوراندی
ارسال پیام به آگهی دهنده
کدآگهی : 224942
بازدید : 1452
دسته بندی : ساير خدمات
آگهی دهنده
محمد هوراندی
ارسال پیام به آگهی دهنده
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
بازاریابی و تبلیغات پیامکی
بازاریابی و تبلیغات پیامکی

بهترین پنل اس ام اس با بیشترین امکانات و کمترین تعرفه پیامک

niazpardaz-sms.com