انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

غاز - غازها - نژاد غاز - مشاوره - طرح - خريد و

آگهی رایگان
بروزرسانی : شنبه 5 اسفند 1396
غاز ها پرندگاني هستند متعلق به خانوادهٔ (Anatidae). منشا غازهاي ايران را به غازهاي نژادوحشي اروپايي (بنام انسر انسر) نسبت مي دهند كه رنگ غالب آن سفيد و خاكستري مي باشد و قدرت پرواز خود را به ميزان زيادي از دست داده اند، بطوريكه در هر پرواز فقط مي توانند مسافتي را تا چند ده متر طي كنند.

جهت مشاوره و تنظيم و اجراي طرحهاي پرورش غاز ، لطفا با اين شماره تماس بگيريد 09126799918 حبيب اله مستعان


پرورش غاز [ویرایش]
پرورش غاز در ايران هر چند كه طرفداران بيشماري دارد، ولي بدليل نبود اطلاعات مكفي در اين زمينه، شروع كار چه به صورت صنعتي و يا به صورت نيمه صنعتي مشكل به نظر مي رسد. پروسه پرورش غاز در تمام نقاط ايران (چه گرمسير، چه سردسير و يا معتدل ) قابل اجرا است ولي بايد بدانيم كه معمولا غازها ، طاقت سرما را بيشتر از گرما دارند و اين به دليل وجود لايه چربي زير پوست و پرهاي عايق مانند آن است (بدليل چرب بودن پرها، كه آن هم به غدد چربي موجود بر مي گردد) . غازهاي ايران از جمله؛ غاز پيشاني سفيد كوچك ،‌غاز پيشاني سفيد بزرگ، غاز سفيد و خاكستري و غاز پا زرد بسته به ن‍‍ژاد، مديريت پرورش، تغذيه، منطقه آب و هوايي و طول مدت تخمگذاري، تعداد 60 – 40 تخم مي گذارند . وزن هر تخم غاز نيز بسته به نژاد و ... از 130-80 گرم متغيير مي باشد . بلوغ غازها معمولا در سنين 10-8 ماهگي است و غازها را مي توان قبل از اين سنين آماده جفتگيري نمود. فصل تخمگذاري از اوايل آذر ماه تا اواخر فروردين انجام مي شود . غاز بر خلاف اردك، كه غذاي خود را در لجن زار جستجو مي كند،از علوفه و گياهان تغذيه مي كنند و در كشورهاي اروپايي و امريكا بعنوان يك غذاي لوكس در رستورانها و در اعياد آنها استفاده مي شود. از غاز براي توليد كبد چرب استفاده مي شود، كه به نوبه خود يكي از لذيذ ترين غذاها حسوب مي شود كه قيمت بسيار بالايي در بازارهاي اروپا و امريكا دارد و فرانسه يكي از بزرگترين كشوهاي صادر كننده اين محصول محسوب مي شود. كبد چرب را در غازها در طي مدت 3 الي 4 هفته و با استفاده از جيره هاي خاص كه به صورت اجباري به غاز خرانده مي شود، ايجاد مي كنند و وزن آنها را در نژادهاي سنگين، به 800 گرم و بعضا تا 1 كيلو گرم ميرسانند. از پر غاز نيز بدليل اينكه از لطافت خاصي برخوردار است، استفاده مي شود.


از مزاياي پرورش غاز : [ویرایش]
1- هزينه اجراي طرح و پرورش بسيار پايين است . 2- ريسك انجام اين نوع پرورش در مقايسه با طيور ديگر بسيارپايينتر است . 3- غاز در برابر بيماريها بسيار مقاوم است . 4- هزينه خوراك كمي دارد . 5- كار با اين نوع پرنده بسيار آسان تر است . 6- ضريب تبديل مناسب و راندمان بالايي دارد . 7- پروتيين گوشت غاز 2 %‌از پروتيين گوشت مرغ بيشتر است و همانطور چربي گوشت غاز نيز 2 % از گوشت مرغ بيشتر بوده و موجب لذيذ شدن گوشت آن مي شود . 8- علاوه بر گوشت و پر، از جگر غاز بعنوان يكي از خوشخوراك ترين و لذيذ ترين غذاها مي توان نام برد، كه در بازارهاي جهاني قيمتي در حد و اندازه خاويار دارد. 9- به لحاظ اينكه پرورش غاز ساده تر و امكانات كمتري را طلب مي كند،‌ مي تواند به راحتي در بين روستاييان و به عنوان شغل اول و يا دوم مورد توجه واقع شود و در نهايت به مقدار وسيع، جايگزين گوشت مرغ گردد.


پرورش غاز در ايران ميتواند به سه صورت، انجام پذيرد : صنعتي - نيمه صنعتي و سنت
آگهی دهنده
mostaan
ارسال پیام به آگهی دهنده
کدآگهی : 286876
بازدید : 23931
دسته بندی : خدمات كشاورزي و دامداري
آگهی دهنده
mostaan
ارسال پیام به آگهی دهنده
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
بازاریابی و تبلیغات پیامکی
بازاریابی و تبلیغات پیامکی

بهترین پنل اس ام اس با بیشترین امکانات و کمترین تعرفه پیامک

niazpardaz-sms.com