انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

احیاء هنرمنسوخ شده توسط استادجمشیدساعی - تهران

آگهی رایگان
بروزرسانی : شنبه 5 اسفند 1396
احياهنرهاي منسوخ شده

سايت طلا_ جمشيد ساعي(هنرمند): هنر قلمزني ، چشمه جوشاني است كه به فرهنگ اصالت و دين كشورمان متصل است و با ايجاد ذره اي از زيبايي هاي الهي ، راهي براي نزديكي به خدا بازي ميكند.
---------------------------------------- ----------------------------------------
قلمزني هنري است كه از روزگاران گذشته در فرهنگ و تمدن ايران ارزش خاصي داشته و به ما ارث رسيده است ، هنري است كه در كتيبه هاي اسلامي ، اماكن مذهبي و ظروف باستاني جايگاه ويژه اي دارد و تلفيق اين هنر با طلا و طلاسازي اثاري بي بديل و ماندگاري را خلق نموده است.

در همين راستا ، جمشيد ساعي فرزند استاد امير ساعي ، هنرمند قلمزن كشورمان ، در گفتگو با سايت طلا درباره اين هنر محجور سخن به ميان اورد و از كاربر روي طلا گفت.

ساعي ، كه قلمزني را تا سن 24 سالگي نزد پدر اموخت ، پس از ان از اصفهان به تهران مهاجرت كرد و از سال 73 كار بر روي طلا را شروع كرد.
او كه از طرف خانواده پدري تجربه همه سبكهاي قلمزني را دارد و از طرف خانواده مادري تجربه زرگري را ، و اين دو هنر را با هم تلفيق كرد و كارهاي منحصر به فردي را ايجاد كرده است.

وي درباره اثارش مي گويد: تاثير نقش و طرح ايراني ، روي طرح ساخته هاي من تاثير زيادي دارد ، بطوريكه تمام مشتريان باور نمي كنند كه اين كارها كار امروز است و اكثر فكر ميكنند اين ساخته ها ، كار دوره صفوي ، سلجوقي و يا اثار دوره اشكاني است.

اين هنرمند ، رابطه قلمزني و طلا سازي را نزديك مي داند ، و مي گويد: طرحهاي قلمزني براحتي بر روي طلا قابل اجراست ، اين مسئله اي است كه كمتر در صنعت طلا و جواهر به ان توجه مي شود ، و در حال حاضر بنده ، تمامي فنون قلمزني را روي انواع قطعات طلا پياده ميكنم.

ساعي كه كار قلمزني را قبل از الفباي فارسي اغاز كرده است ، درباره اهميت اين هنر تاكيد مي كند: طرحهاي اجرا شده دراين هنر ، شناسنامه هنري ايران است و در اين كار هر 10 نفر مي توانند از نظر سوداوري نقش يك چاه نفت را داشته باشند.

وي استقبال از هنر قلمزني را خوب توصيف مي كند و مي افزايد: همواره دنبال اموزش اين هنر هستيم ، چرا كه غالبا در اين هنر وقت و زمان كم مي اوريم و اكثراموزش ما روي ظروف و تابلوهاي بزرگ است.
اموزش در اين هنر مسئله مهمي است ، در اين هنر هرچه هنراموزان بيشتر باشد كارهاي قوي تري اجرا ميشود و هر هنراموز با ذوق و سليقه خود يك طرح جديد و تازه ميزند و يك زمينه رقابت ايجاد ميشود .

اين هنرمند معتقد است: كسي كه كار هنري انجام ميدهد خود را وارد ماديات نميكند ، هر هنرمند با ان هنري كه ايجاد ميكند ، باعث ميشود كه به خدا نزديكتر شود ، چون يكي از زيبايي هاي خدا را ايجاد ميكند و پي به بزرگي و لايتناهي خدا ميبرد.
در هنر تفكر مادي وجود ندارد و هنرمند خود را در زندگي ، درگير ماديات نمي كند و تنها اميدش خلق اثار ماندگار است.

ساعي از عدم توجه و پشتيباني ارگانها و سازمانها به هنر قلمزني بخصوص بر روي طلا اشاره مي كند و مي گويد: حمايت از اين هنر ، حمايت از فرهنگ ، تاريخ و شناسنامه ايراني است و كمك به سرمايه ملي است.
در حال حاضر موزه ها پشتيبان فرهنگي و معنوي هر مملكتي مي باشند و كارهاي اصيل ما در موزه هاست ، اين كار از فكر و ذهن ايراني بر مي ايد و وارداتي نيست و مانند يك چشمه جوشان است.

وي يكي از مهمترين مشكل هنر قلمزني در صنف طلا و جواهر را كپي برداري ميداند و تصريح مي كند: در حال حاضر علاوه بر عدم حمايت ، هنرمندان ما ترس از كپي برداري را نيز دارند ، افرادي بدون زحمت از اثار ما قالب درست مي كنند و طرحهاي ما را پرس مي زنند ، در حالي كه ما براي ايجاد يك كار ماهها كار مي كنيم.

ساعي در انتها از كار بر روي يك اثر ويژه خبر مي دهد و مي گويد: اين كار ، يك اثر ماندگار و خاص است كه مدتها بر روي ان كار شده ، و به نوعي ارتباط قلبي است با حضرت امام رضا عليه السلام كه پس از اتمام به موزه استان مقدس رضوي اهداء خواهد شد


آگهی دهنده
saeigaleri
ارسال پیام به آگهی دهنده
کدآگهی : 346379
بازدید : 1639
دسته بندی : ساير خدمات
آگهی دهنده
saeigaleri
ارسال پیام به آگهی دهنده
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
بازاریابی و تبلیغات پیامکی
بازاریابی و تبلیغات پیامکی

بهترین پنل اس ام اس با بیشترین امکانات و کمترین تعرفه پیامک

niazpardaz-sms.com