انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

ژئوممبران

آگهی رایگان
بروزرسانی : شنبه 5 اسفند 1396
ژئوممبران غشاء نفوذ ناپذیر در مقابل سیالات (عایق در مقابل رطوبت و گاز) است که طی فرآیند تزریق مواد پلیمری مذاب از فک دستگاه تزریق (Extrusion) به محل نصب حمل می شود.

رولهای ژئوممبران را در محل نصب باز کرده و پانلهائی از این غشاء نفوذ ناپذیر را در کنار هم قرار داده و معمولا از طریق جوش حرارتی بهم متصل می نمایند.
می توان گفت به لحاظ وسعت طیف، یعنی انواع ژئوممبران موجود در بازار و همین طور کاربردهای گوناگونی که از آنها انتظار میرود، ژئوممبران ها گوی سبقت را از انواع دیگر ژئوسنتتیک ربوده اند.
ژئوممبران ها را به طرق مختلف دسته بندی کرد. یکی از معمول ترین این روشها، دسته بندی بر اساس مواد اولیه تشکیل دهنده و خصوصیات بارز آن ماده و روش دیگر دسته بندی بر اساس شکل و ساختار ژئوممبران است.

دسته بندی ژئوممبرانها بر اساس ماده اولیه:

ژئوممبران پلی اتیلنی:

پلی اتیلن (PE) مقاومت شیمیائی خوبی در مقابل مواد اسیدی و قلیایی دارد، همچنین با افزودن مقاوم کننده هائی نه چندان گران می توان دوام آن در مقابل UV خورشید و اکسید کننده هائی محیط را نیز افزایش داد. انعطاف نه چندان زیاد اما برای عایق بندی در سطوح وسیع قابل قبولی دارد. فرآیند تولید ژئوممبران از پلی اتیلن ساده نسبتا ارزان است.
موارد فوق باعث شده است ژئوممبران پلی اتیلنی شناخته شده ترین نوع ژئوممبران بوده و با در نظر گرفتن مسائل فنی و اقتصادی در بسیاری از کاربردها نظیر احداث حوضچه های نگهداری فاضلاب، لندفیلها، پوشش و مخازن ثانویه مواد هیدروکربنی انتخاب بهینه محسوب شود.
*نکته مهم:هر چند کرنش حد گسیختگی ژئوممبران پلی اتیلنی 70 درصد است اما باید در نظر گرفت که مقدار کرنش حد الاستیک این مصالح حدود 15 درصد می باشد و بعد از این حد، ژئوممبران خواص باربری مناسبی ندارد.

پارامترهای مهم در کنترل کیفیت ژئوممبران پلی اتیلنی: _ مقاومت در مقابل UV _ یکنواختی ضخامت در تمام سطح _ دوام حرارتی_کرنش_ مقاومت شیمیائی .

ژئوممبران PVC:

انعطاف بسیار زیاد ژئوممبران PVC به خاطر وجود مواد روان کننده در ترکیب شیمیائی آن است. در صورتی که فرمولاسیون دقیق و صحیحی در تولید PVC رعایت نشود، روان کننده های فوق الذکر دوام زیادی در شرایط محیطی نخواهد داشت.می توان چنین نتیجه گرفت که ساخت ژئوممبران PVC باید با فرمولاسیون دقیق و توسط تولید کنندگان حرفه ای صورت پذیرد.
از سویی ژئوممبران PVC در صورتی که به درستی فرموله و تولید شود، بخاطر خواص عالی تنش – کرنش (حفظ تمام مقاومت کششی تا کرنش حدود 30 درصد) و انعطاف فوق العاده، از جمله بهترین انواع ژئوممبران برای کاربردهای هیدرولیکی مانند ساخت مخازن ذخیره آب، آب بندی سدها، تونلهای تحت فشار، استخرهای شنا و سقف ساختمانهای مسکونی و صنعتی می باشد.
*نکته مهم:ژئوممبران PVC دارای مقاومت شیمیائی بالایی نیست و بهتر است مجاورت فاضلاب و هیدروکربن ها مورد استفاده قرار نگیرد.

دسته بندی ژئوممبرانها بر اساس شکل و ساختار:

ژئوممبران معمولی: ورق ژئوممبران در شرایطی معمولی در هر دو رویه خود کاملا صاف می باشد، از یک لایه تشکیل شده و هیچ فرآیند اضافه ای بعد از (اکستروژن) و قبل از رول کردن روی آنها انجام نشده است.

ژئوممبران مضرس:

در این نوع جهت افزایش اصطکاک ژئوممبران با سطح زیرین آب قشری از مصالح خاکی یا شنی یا بتنی که روی آن ریخته می شود، یکی از رویه ها یا هر دو رویه را یا روشهائی گوناگونی مضرس (Textured) می کنند.
این فرآیند خصوصا برای ژئوممبرانهای نه چندان منعطف ( مثل پلی اتیلنی) در افزایش ضریب اصطکاک با سطوح تماس زیر و روی ژئوممبران موثر است.

ژئوممبران گیره دار:

نوعی از ژئوممبران که پس از تزریق روی یک سطح آن گیره هائی به اشکال مختلف مانند T ، یا V تعبیه می شود. اینجا نوعی ژئوممبران عمدتا برای حفاظت از بتن (Coucrete Protection) در مقابل مواد شیمیائی مضر برای بتن و یا جریان سیالاتی که موجب فرسایش در سطح بتن است، مورد استفاده قرار می گیرد.

ژئوممبران چند لایه:

سیستم تولید چند لایه از طریق تزریق همزمان لایه های متفاوت (Coextrusion) یا اجرای لایه های اضافی بعد از تزریق (Lamination) امکان تولید ژئوممبران یا رنگ متفاوت یا طرح های زیبا در سطح را ایجاد می کند. همین طور می توان موادی که خواص شیمیائی یا مقاومت خاص را دارند به صورت قشری نازک در سطح ژئوممبرانهای معمولی اضافه نمود.

نصب ژئوممبران:

نصب ژئوممبران (Installation) عبارتست از تبدیل رولهای ژئوممبران به غشائی یکپارچه که به عنوان عایق رطوبتی بتواند
آگهی دهنده
ستاره بابوک
  • قیمت : لطفا تماس بگیرید
  • تلفن :
  • ایمیل :
  • شهر :
  • آدرس : پونک،بلوار میرزا بابایی،شماره 192
ارسال پیام به آگهی دهنده
کدآگهی : 456452
بازدید : 2313
دسته بندی : ساير صنعت
آگهی دهنده
ستاره بابوک
  • قیمت : لطفا تماس بگیرید
  • تلفن :
  • ایمیل :
  • شهر :
  • آدرس : پونک،بلوار میرزا بابایی،شماره 192
ارسال پیام به آگهی دهنده
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
بازاریابی و تبلیغات پیامکی
بازاریابی و تبلیغات پیامکی

بهترین پنل اس ام اس با بیشترین امکانات و کمترین تعرفه پیامک

niazpardaz-sms.com