انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

محوطه سازی - تهران

آگهی رایگان
بروزرسانی : شنبه 5 اسفند 1396
به زبان ساده مي توان محوطه سازی را چگونگي بكار بردن و جانمايي المان هاي مختلف مورد نياز در يك فضا تعريف كرد. شايد در نگاه اول تصور اين باشد كه جدول بندي و مشخص كردن فضاي سبز و راه ها تعريف مشخصي از محوطه سازی باشد، اما اين چنين نيست و تمامي موارد بالا تنها اجزائي از عمليات پيچيده محوطه سازی مي باشند .بعنوان مثال در محوطه سازی يك شهرك مسكوني بايستي تمامي موارد وضوابط مباحث مختلف مسكن و شهرسازی در كنار طراحي زيبا وچيدمان مناسب بكار برده شود كه از اين موارد مي توان به جانمايي نقاط امن، دسترسي هاي مختلف، فضا سازی هاي مناسب با جمعيت، و تراكم كلي فضا اشاره كرد.



بعنوان نمونه ديگر مي توان به محوطه سازی ويلا اشاره كرد كه در كشور ما در حال افزايش مي باشد. در محوطه سازی ويلا و باغ ها بايستي به زيبايي در كنار ايمني و استاندارد بودن ان توجه نمود. به عنوان مثال استفاده از استخر در ويلا خود شرايط وضوابطي دارد كه حتما بايستي در طراحي اوليه لحاظ گردد كه متاسفانه امروزه مشاهده مي شود در ويلاسازی كه در كشور ما انجام مي گيرد كمتر مورد توجه قرار مي گيرند.



در محوطه سازی باغ ها هم تقريبا اين چنين موارد بايستي لحاظ شده و در طراحي هاي تخصصي استفاده شوند.



در طراحي اوليه محوطه سازی بايستي اولويت بندي را هميشه رعايت نمود. بعنوان نمونه در محوطه سازی ويلا و يا باغ شما بايستي چيزي شبيه به موارد زير را طبق نيازها واستانداردهاي موجود اولويت بندي نماييد:



1) ايمني



2) دسترسي به فضاي مسكوني وديگر فضاها



3) چيدمان صحيح ايتم و المان هاي دكوراتيو در كنار يكديگر



4) فضاسازی مناسب



5) استفاده از رنگ بندي هاي متناسب با فضا و در عين حال متناسب با ديگرالمان ها



6) داشتن زيبايي هر جزء از المان ها در فضا بصورت تكي



7) پيش بيني راه هاي فرار اضطراري وهمچنين در نظر گرفتن نقاط امن مانند پناهگاه



8) پيش بيني مسير صحيح انشعابات وتاسيسات ساختماني و نزديكي ان ها به فضاي مورد استفاده



نكته مهم در طراحي محوطه سازی اين است كه پس از طراحي، تمامي فضاها ومسيرها را يك به يك چك كنيد و خود را در ان فضا تصور نموده و تمامي مسيرها را بصورت رفت وبرگشت بپيماييد و همچنين از تمامي امكانات موجود در فضا استفاده كنيد. با اين كار شما به درك صحيحي از طراحي خود مي رسيد وبه اشكالات احتمالي ان پي خواهيد برد.



بعنوان مثال فرض كنيد شما يك شهرك مسكوني طراحي نموده ايد، يك روز خود را در اين شهرك شبيه سازی نماييد، مثلا ساعت 6 صبح به قصد ورزش به پارك خواهيد رفت و به منزل بر مي گرديد. ساعت 7 به نانوايي رفته نان خريد مي كنيد. در مسير برگشت به سوپر ماركت رفته و ديگر مايحتاج صبحانه را مي خريد. به همين صورت كل كارهاي يك روز را انجام داده و كاستي ها و احيانا نقاط ضعف طراحي خود را بيابيد. با تكرار وتمرين فراوان، مطالعه و ديدن تصاوير مختلف از طراحي هاي متفاوت ايده هاي جديدي خواهيد يافت كه شما را به يك طراح تمام عيار تبديل خواهد نمود.
آگهی دهنده
آبادگران پویا اندیش
  • تلفن :
  • شهر :
  • آدرس : سهروردی شمالی - پایین تر از چهارراه هویزه -کوچه نیکو قدم - پلاک 8 - واحد 24
ارسال پیام به آگهی دهنده
کدآگهی : 869414
بازدید : 743
دسته بندی : ساير خدمات
آگهی دهنده
آبادگران پویا اندیش
  • تلفن :
  • شهر :
  • آدرس : سهروردی شمالی - پایین تر از چهارراه هویزه -کوچه نیکو قدم - پلاک 8 - واحد 24
ارسال پیام به آگهی دهنده
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
بازاریابی و تبلیغات پیامکی
بازاریابی و تبلیغات پیامکی

بهترین پنل اس ام اس با بیشترین امکانات و کمترین تعرفه پیامک

niazpardaz-sms.com