انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

تصفیه فاضلاب نساجی و رنگرزی - تهران

آگهی رایگان
بروزرسانی : شنبه 5 اسفند 1396
در كارخانجات نساجی، فاضلاب توليدي در بخش هاي شستشو اوليه، رنگرزی، سفيد كردن و تكميل پارچه توليد مي گردد. در تصفیه فاضلاب نساجی و رنگرزی وجود مواد معدني، تركيبات رنگي، تركيبات سخت تجزيه پذير و كدورت و TSS فرايند تصفیه را سخت و دشوار مي نمايد.

فاضلاب صنايع نساجی و رنگرزی فاقد مواد لازم براي رشد ارگانيزم ها از قبيل ازت و فسفر بوده و به دليل تركيبات رنگي، نياز به روشهاي تصفیه متعددي دارند. در تصفیه فاضلاب نساجی و رنگرزی از روشهاي شيميايي، فيزيكي، الكتروشيميايي و بيولوژيكي به منظور توليد اب كشاورزي و اخذ تاييديه محيط زيست استفاده مي گردد.

روش هاي تصفیه فاضلاب صنايع نساجی و رنگرزی

مشابه با اكثر پكيج هاي تصفیه فاضلاب صنعتي، در تصفیه فاضلاب نساجی و رنگرزی دو بخش عمده تصفیه شيميايي، فيزيكي و سپس تصفیه بيولوژيكي قرار دارد.

در تصفیه فيزيكي و شيميايي فاضلاب نساجی و رنگرزی با توجه به TSS و كدورت بسيار بالا از روشهايي مانند انعقاد الكتريكي يا انعقاد شيميايي به منظور حذف رنگ و ذرات معلق استفاده مي شود. در اين روشها پساب به منظور تصفیه بيولوژيكي اماده مي شود. بايد توجه نمود كه حذف رنگ و مواد سمي در واحدهاي هوازي و بي هوازي به سختي انجام مي گيرد و لذا استفاده از روشهاي شيميايي و فيزيكي در تصفیه پساب نساجی و رنگرزی امري ضروري است.

فاضلاب رنگرزی به دليل استفاده از تركيبات اسيدي و بازي داراي رنج متغيير pH مي باشد بنابراين استفاده از واحد يكنواخت ساز و تنظيم pH بسيار ضروري است. بايد توجه داشت كه واحدهاي تصفیه بيولوژيكي صنعتي فقط در رنج pH خنثي با راندمان خوب عمل خواهند.

يكي از تفاوت هاي عمده پساب نساجی و رنگرزی با ساير پساب هاي صنعتي، وجود مواد سخت تجزيه پذير مي باشد. اين مواد به شدت واحدهاي تصفیه بيولوژيكي را مختل مي نمايند. استفاده از تركيبات اكسيد كننده مانند ازن و UV يكي از راههاي موثر در شكستن تركيبات سخت تجزيه پذير در تصفیه فاضلاب نساجی و رنگرزی مي باشد.

اخرين مرحله در تصفیه پساب رنگرزی و نساجی، واحدهاي بيولوژيكي شامل واحدهاي بي هوازي و هوازي مي باشد. در اين مراحل افزودن ازت و فسفات و متانول به فاضلاب به منظور تامين تركيبات لازم براي زيست انزيم ها و باكتري ها ضروري است. روشهاي بي هوازي رايج در تصفیه فاضلاب نساجی و رنگرزی شامل : UABR , UAFBR , UASB و روشهاي رايج هوازي شامل: MBBR و IFAS و EAAS بر پايه روش لجن فعال مي باشد.

كاربردهاي تصفیه فاضلاب نساجی و رنگرزی



مهمترين دلايل استفاده از پكيج تصفیه فاضلاب نساجی و رنگرزی استفاده از پساب تصفیه شده در صنايع كشاورزي و اخذ تاييديه محيط زيست در اين خصوص مي باشد. اما در صورت نياز مي توان انرا را به ابهاي سطحي و يا چاههاي جاذب برگرداند.

در برخي از كارخانجات به دليل كمبود اب، از پساب تصفیه شده در خط توليد استفاده مي گردد. بدين منظور تصفیه تكميلي فاضلاب به روشهايي مانند استفاده از UF (اولترافيلتراسيون) و يا RO (اسمز معكوس) ضروري است. بايد توجه نمود اب ورودي به واحد رنگرزی در يك كارخانه نساجی بايستي شوري يا همان هدايت الكتريكي پاييني داشته باشد تا عمليات رنگرزی بدون وجود يونهاي مزاحم با بهترين راندمان ممكن انجام گردد. بنابراين در صورتي كه بخواهيم از پساب تصفیه شده در واحد رنگرزی استفاده كنيم، توجه به اين مساله ضروري است.

وب سايت طرح و كار : www.tarhokar.com

كانال تلگرام : https://telegram.me/tarh_kar
آگهی دهنده
فنی مهندسی طرح و کار
ارسال پیام به آگهی دهنده
کدآگهی : 931164
بازدید : 568
دسته بندی : ساير خدمات
آگهی دهنده
فنی مهندسی طرح و کار
ارسال پیام به آگهی دهنده
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
بازاریابی و تبلیغات پیامکی
بازاریابی و تبلیغات پیامکی

بهترین پنل اس ام اس با بیشترین امکانات و کمترین تعرفه پیامک

niazpardaz-sms.com