انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

سی ام سی CMC کربوکسی متیل سلولز ویسکوزیته بالا شاندونگ سانروز ثعلب صمغ سلولز

آگهی رایگان
بروزرسانی : شنبه 5 اسفند 1396
سی ام سی
(Carboxymethyl cellulose (CMC)(E466.
کاربرد سی ام سی :
اين ماده به عنوان يك گزينه مناسب جهت استفاده در صنايع غذايي، دارويي، آرايشي، كاغذي، كاشي و سراميك، چسب، رزين و الکترود‌سازی مطرح گردد. در حال حاضر با توجه به گستردگي كاربرد سی ام سی در صنايع مختلف، اين محصول در سه دسته كلي طبقه بندي مي¬‌شود.

الف) غذايي و دارويي
گريد غذايي کربوکسي متيل سلولز که بعضا به آن صمغ سلولز نیز گفته مي‌¬شود، يکي از مشتقات سلولز است. سلولزي که براي ساخت اين ماده استفاده مي¬‌شود عمدتا از پنبه و يا خمير چوب بدست می‌آید. سلولز در اثر واکنش با سديم هيدروکسايد و سديم مونوکلرو استات، کربوکسي متيل سلولز را ایجاد می‌نماید.
کربوکسی متیل سلولز در صنعت غذایی به عنوان عامل چسبندگی، تغلیط‌کننده و پایدارکننده، مورد استفاده قرار می‌گيرد. براي استفاده در صنايع غذايي و دارويي لازم است که خلوص کربوکسي متيل سلولز سنتز شده به بيش از % 99.5 درصد برسد که اين امر نيازمند انجام فرآيندهاي تصفيه و خالص سازي بسيار دقيق است.
صمغ سلولز در شرايط دمايی آب جوش، آب سرد و حتي دماهاي چندين درجه زير صفر (البته براي زمان مشخص و محدود) پایدار است. به همین دلیل اين ماده به عنوان يک افزودني سودمند در بسياري از محصولات مواد غذايي با کيفيت مورد استفاده قرار می‌گيرد.سي ام سي در آب محلول مي باشد از خانواده صمغ ها مي باشد كه بيشتر بعنوان استابلايزر ، قوام دهندگي ، پايدار كنندگي ، حجم دهنده استفاده مي گردد.بيشترين كاربرد آن در توليدات بستني (مشابه عملکرد ثعلب ) ، لبنيات ، آبميوه و محصولات نانوايي و پودينگ ها و … مي باشد.مهمترين مشخصه آن ويسكوزيته مي باشد كه با زياد شدن مقدار آن ميزان قوام را درمحصولات توليدي غذايي افزايش مي دهد.

ب) صنعتي
مصارف صنعتی این ماده بسیار متنوع است. در کابردهای صنعتی احتیاجی به درصد خلوص بسیار بالا نیست (ماکزیمم درصد خلوص در این گریدها به % 90 می¬رسد) و از طرفی به طور عمده ویسکوزیته این گرید سی ام سی عمدتا کمتر از 1000 سانتی پوآز است. در میان صنایع مختلفی که وجود دارند، صنایع نساجی ، رنگ ورزین، کاشی و سرامیک، مقوا و کاغذ سازی، مواد شوینده، معدن و حفاری چاه¬‌های نفت بیشترین حجم مصرف سی ام سی صنعتی را دارند.

ج)بهداشتي
در کاربردهای بهداشتی نیز لازم است که درصد خلوص کربوکسی متیل سلولز تولید شده بسیار بالا باشد. این گرید از ماده سی ام سی در صنایع دارویی، آرایشی و بهداشتی برای اهداف متنوعی می‌تواند به کار گرفته می‌شود. در این صنایع این ماده به عنوان تعلیق‌ساز ذرات، ابقا کننده رنگ، محافظ پوست، عامل پراکنش یکنواخت، زداینده چرک و لکه، غلظت‌بخش و تثبیت کننده، روان‌ساز و یکدست‌کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد.این ماده همچنین در تولید خمیردندان (برای مزه، طعم و جلا دهندگی)، کرم‌های دست، شامپوها، خمیر ریش‌تراش مایع و قرص‌های دارویی ( به دلیل آب دوستی و عمل متورم کردن) کاربرد وسیعی دارد.
تفاوت CMC های مورد استفاده در سه دسته ذکر شده در بالا، عمدتا براساس ميزان درجه جانشيني كربوكسي متيل، ويسكوزيته، اندازه ذرات و چند پارامتر ديگر است.
شرکت پارسین اکسیر
واردات و فروش مواد اولیه شیمیایی
Telegram : 0901-6840482
Tel: 021-44037067 ; 021-44039042
Fax: 021-44962103
www.parsinexir.com

________________________________________
کلمات کلیدی:
کربوکسی متیل سلولز
سدیم کربوکسی متیل سلولز
سی ام سی
CMC E466 fm2500 fh2500 fh3000 fh5000 ایی 466 ثعلب صعلب قوام دهنده
ویسکوزیته ویسکوز کننده ویسکوزیته ی 3000 ویسکوزیته ی بالا
آگهی دهنده
پارسین اکسیر
  • قیمت : لطفا تماس بگیرید.
  • تلفن :
  • ایمیل :
  • شهر :
  • آدرس : بلوار فردوس شرق پلاک 436 واحد 15
ارسال پیام به آگهی دهنده
کدآگهی : 943582
بازدید : 577
دسته بندی : خدمات بازرگاني
آگهی دهنده
پارسین اکسیر
  • قیمت : لطفا تماس بگیرید.
  • تلفن :
  • ایمیل :
  • شهر :
  • آدرس : بلوار فردوس شرق پلاک 436 واحد 15
ارسال پیام به آگهی دهنده
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
بازاریابی و تبلیغات پیامکی
بازاریابی و تبلیغات پیامکی

بهترین پنل اس ام اس با بیشترین امکانات و کمترین تعرفه پیامک

niazpardaz-sms.com