انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

مقایسه وردپرس و جوملا

آگهی رایگان
بروزرسانی : دوشنبه 20 شهريور 1396
وردپرس و جوملا به عنوان نوعی از سیستم های مدیریت محتوا یا CMS در توسعه وب سایت ها بطور فراگیر مورد استفاده قرار می گیرند. هر دو طرفداران خود را دارند. البته این بدیهی است که تعداد وب سایت های ساخته شده با وردپرس نسبت به جوملا بسیار بیشتر است و جوملا رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. در این مقاله ابتدا به بررسی کلی سیستم های مدیریت محتوا پرداخته، سپس مقداری درباره هر یک از این دو سیستم توضیحاتی می دهم و در پایان هم یک مقایسه کلی از دو سیستم خواهیم داشت.


سیستم تولید محتوا یا CMS
سیستم های تولید محتوا یا CMS یک نوع برنامه کاربردی هستند که در تولید و ویرایش محتوای .ب سایت مورد استفاده قرار می گیرند. این سیستم ها معمولا برای حمایت از چندین کاربر فعال در محیط های مشارکت گرا استفاده می شوند. امکانات CMS ها بسیار متفاوت می باشد. بیشتر CMS ها دارای توانایی هایی مانند انتشار محتوای وب، مدیریت فرم و ساختار، ویرایش تاریخچه، کنترل ورژن، نمایه سازی یا indexing، جستجو و بازیابی اطلاعات هستند. سیستم های تولید محتوا بطور طبیعی از جداسازی محتوا و ارائه حمایت می کنند.

یک سیستم مدیریت محتوای وب یا WCM or WCMS یک سیستم CMS یی است برای مدیریت محتوای صفحات وب سایت. بیشتر CMS های معروف WCM or WCMS هستند. محتویات یک وب سایت شامل متن، عکس، فیلم، صدا، نقشه و کدهای برنامه می باشد که برای کاربر نمایش داده شده یا با کاربر تعامل دارند. چنین CMS هایی معمولا داری دو قسمت هستند:

برنامه کاربردی مدیریت محتوا یا Content Management Application که یک رابط کاربری است که به کاربر حتی با تخصص کم اجازه می دهد محتوای صفحات وب سایت را اضافه، ویرایش و حذف کند بدون نیاز به یک متخصص وب.
برنامه کاربردی تحویل محتوا یا Content Delivery Application محتوای اطلاعات را کامپایل کرده و سایت را به روز می کند.
CMS ها همچنین می توانند برای ذخیره، کنترل، ویرایش و انتشار متون نیز بکار رود. مانند سیستم مدیریت دستیار دیجیتال یا Digital asset management systems که نوعی CMS است و این سیستم برای مدیریت اطلاعات، فیلم ها، عکس ها، شماره تلفن ها و اطلاعات علمی بکار می رود.

بر اساس آمار معروف ترینCMS وردپرس WordPress می باشد که در بیش از 27 درصد وب سایت های اینترنت استفاده شده است. و 59 درصد وب سایت ها از CMS ها استفاده می کنند. دیگر انواع متداول CMS ها جوملا Joomla و دورپال Durpal است.

امکانات CMS ها
سیستم های مدیریت محتوا یا CMS دارای امکانات متفاوتی می باشند. برخی از امکانات متداول آنها عبارتند از:

تطبیق پذیری بهتر با موتور های جستجو یا SEO
یکپارچگی و کمک آنلاین
مدولار و توسعه پذیری
قابلیت کاربری گروهی
پشتیبانی قالب برای تغییر طرح
نصب و ارتقا با استفاده از Wizards
مطابقت با چارچوب های مختلف دسترسی و استانداردها، مانند WAI-ARIA
وردپرس
وردپرس یک CMS رایگان و متن باز با استفاده از PHP, HTML, JavaScript, AJAX, CSS ساخته شده است. وردپرس اولین بار توسط مت مولنوگ و مایک لیتل در سال 2003 ارائه شد. و در همان سال بر روی بیش از 2000 وبلاگ نصب گردید. و در سال 2017 وردپرس در نزدیک به 59 درصد وب سایت هایی که از CMS استفاده می کنند بکار گرفته شده است یعنی در 27 درصد از 10 میلیون وب سایت برتر. از وردپرس می توان برای وب سایت های کوچک تا متوسط تجاری استفاده کرد اما برای مقیاس های بزگ نیاز به دانش بیشتری است. اصولا استفاده از وردپرس بسیار ساده بوده و تنها در موارد خاص نیاز به تخصص بیشتر است. همچنین از نظر امنیتی در سطح مطلوبی قرار دارد.

وردپرس دارای یک Web Template System است که از یک پردازشگر Template بهره می برد. معماری آن یک front controller است، مسیریابی همه ی URI ها (یا شناسانه ی یکنواخت منبع) غیر استاتیک را به یک فایل PHP واحد هدایت می شود که URI را تجزیه می کند و صفحه هدف را شناسایی می کند. این کار اجازه حمایت برای لینک های ثابت Permalinks قابل خواندن توسط انسان را می دهد.
تماس با ما:

تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، واحد 7
22083926 - 22085386 - 22082258
http://darkoob.co.ir
آگهی دهنده
شرکت طراحی سایت دارکوب
  • قیمت : تماس بگیرید
  • تلفن :
  • ایمیل :
  • شهر :
  • آدرس : تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، واحد 7
ارسال پیام به آگهی دهنده
کدآگهی : 966520
بازدید : 514
دسته بندی : طراح وب
آگهی دهنده
شرکت طراحی سایت دارکوب
  • قیمت : تماس بگیرید
  • تلفن :
  • ایمیل :
  • شهر :
  • آدرس : تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، واحد 7
ارسال پیام به آگهی دهنده
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
بازاریابی و تبلیغات پیامکی
بازاریابی و تبلیغات پیامکی

بهترین پنل اس ام اس با بیشترین امکانات و کمترین تعرفه پیامک

niazpardaz-sms.com