انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

فروش انواع ترموکوپل

آگهی رایگان
بروزرسانی : جمعه 26 شهريور 1400
فروش أنواع ترموکوپل و سنسور دما



Thermocouple
ترموکوپل یکی از سنسورهای حرارتی رایج در صنایع مختلف است که از حیث عملکرد و قیمت در بازه های دمائی متوسط از دیگر سنسورهای دمائی با قیمت مناسب تری به فروش میرسد .
ترموکوپل های نوع K و J از پر مصرف ترین نوع ترموکوپل می باشند که با شکل ها و ابعاد مختلف برای کاربردهای گوناگون در صنعت در گستره بازه وسیعی از دما کاربرد دارند .
ترموکوپل چیست انواع و کاربرد آن کدام است :
ترموکوپل یکی از پر مصرف ترین سنسورهای اندازه گیری دما محسوب میگردد . این سنسورهای ساده با استفاده از اتصال یک فلز و آلیاژ آن و با توجه به اثر سیبک تولید میشوند و با همین مکانیزم ساده قادر به اندازه گیری دما به راحتی در بازه وسیعی از زیر صفر تا حدود 1700 درجه میباشند . با

توجه به پدیده سیبک اتصال هر دو فلز از نوع مختلف باعث ایجاد ترموکوپل شده و تولید میلی ولتی متناسب با دمای اعمال شده میکند از این رو انواع مختلفی از ترموکوپل میتوان تولید کرد در حالی که در استانداردهای متداول میتوان از انواع 10 یا 12 ترموکوپل یاد کرد که در مدل های های مختلف و با اشکال گوناگون تولید میشود . با توجه به کاربرد ، محیط اندازه گیری دما ، بازه دما ، اندازه گیری دقیق از انواع ترموکوپل میتوان به انواع زیر اشاره کرد :
(CHROMEL-ALUMEL) ترموکوپل تیپ K
ترموکوپل نوع K از سیم فلزی Ni-Cr (به نام تجاری کرومل Chromel) و Ni-Al (به نام تجاری آلومل Alumel) ساخته می شود.این ترموکوپل ارزان قیمت است و یکی از پرکاربردترین ترموکوپل ها می باشد. بازه عملکرد دمایی آن بین −200 °C و +1350 °C و حساسیت آن تقریبا 41 µV/°C است و معمولا در دماهای بالا مورد استفاده قرار می گیرد. ترموکوپل نوع K بخاطر استفاده از مس خاصیت ضد اکسیداسیون دارد لذا در کوره ها که اکسیداسیون رخ می دهد مناسب تر می باشد
(IRON-CONSTANTAN) ترموکوپل تیپ J
این ترموکوپل از فلز آهن Fe و آلیژهای مس - نیکل Cu-Niساخته می شود. بازه دمایی این ترموکوپل بین −180 °C و +750 °C است. به دلیل احتمال اکسید شدن آهن این ترموکوپل ، در صنایع قالب ریزی پلاستیک استفاده می شود. حساسیت ترموکوپل نوع J ، به اندازه ی 55 µV/°Cاست و برای طرح های جدید توصیه می شود. در ترموکوپل نوع J به علت وجود آهن در مکان هایی که امکان اکسیداسیون وجود دارد استفاده نمی شود
(CHROMEL-CONSTANTAN ) ترموکوپل تیپ E
ترموکوپل نوع E با استفاده از فلزات Ni-Cr (کرومل) و Cu-Ni (کنستانتان Constantan) ساخته می شود. محدوده ی عملکرد دمایی آن ، بین −40 °C و +900 °C است. این ترموکوپل با 68 µV/°C بیشترین حساسیت را دارد و می توان از آن در کاربردهای خلاء و مواردی که حسگر در آن حفاظت نشده است ، استفاده کرد.
(COPPE-CONSTANTAN) ترموکوپل تیپ T
ترموکوپل نوع T از مس Cu و آلیاژ نیکل - مس Cu-Ni (کنستانتان Constantan) ساخته می شود. محدوده ی عملکرد دمایی این نوع ترموکوپل ، بین −250 °C و +400 °C است. این ترموکوپل نسبتا ارزان و برای کاربردهای با دمای پایین مناسب است و در برابر رطوبت مقاومت خوبی دارد. حساسیت این ترموکوپل ، 46 µV/°C است.ترموکوپل نوع T در صنعت به دلیل اینکه نسبت به تمام انواع ترموکوپل خطیتر است و بازه درجه حرارت مناسبی دارد و همچنین از حساسیت خوبی برخوردار است در صنعت بیشتر مورد استفاده میگیرد
(NICROSIL-NISIL) ترموکوپل تایپ N
ترموکوپل نوع N از فلزهای Ni-Cr-Si (به نام تجاری نیکروسیل) و Ni-Si-Mg (به نام تجاری نیسیل Nisil) ساخته می شود. محدوده دمائی آن بین−270 °C و +1300 °C است. حساسیت این ترموکوپل ، به اندازۀ 30 µV/°C است و معمولا در دماهای بالا مورد استفاده قرار می گیرد.
(PLATINUM/13% RHODIU-PLATINUM ) ترموکوپل تیپ R
(PLATINUM-PLATINUM /10%RHODIUM ) ترموکوپل تیپ S
( PLATINUM/30% RHODIUM-PLATINUM/6% RHODIUM) ترموکوپل تایپ B
ترموکوپل نوع B ، ترموکوپل نوع S و ترموکوپل نوع R که با استفاده از Pt-Rh (پلاتین - رادیوم) با ترکیبات مختلف ساخته می شود.قیمت آنها بالا و حساسیت آن بسیار کم و در حدود 10 µV/°C و محدوده دمایی آن تقریبا +0 °C و +1750 °Cاست. انواع این ترموکوپل ها در اندازه گیری با دمای بالا مثلا در صنعت شیشه و فولاد به کار می رود.
برای مقایسه بین انواع ترموکوپل بازه دمائی انواع ترموکوپل و همچنین TELORANCE دمائی ترموکوپل کلاس یک را در جدول زیر ملاحظه فرمائید :


همچنین استاندارد TELORANCE دمائی کلاس دو و برخی استاندارهای رایج رنگ بندی سیم های انواع ترموکوپل را در جدول ترموکوپل زیر ملاحظه فرمائید :

در انتخاب ترموکوپل موارد
آگهی دهنده
علیرضا نیازی
  • قیمت : تماس بگیرید
  • تلفن :
  • ایمیل :
  • شهر :
  • آدرس : لاله زار جنوبی پاساژ نور طبقه دوم پلاک 13
ارسال پیام به آگهی دهنده
کدآگهی : 972797
بازدید : 587
دسته بندی : ابزار و يراق
آگهی دهنده
علیرضا نیازی
  • قیمت : تماس بگیرید
  • تلفن :
  • ایمیل :
  • شهر :
  • آدرس : لاله زار جنوبی پاساژ نور طبقه دوم پلاک 13
ارسال پیام به آگهی دهنده
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
بازاریابی و تبلیغات پیامکی
بازاریابی و تبلیغات پیامکی

بهترین پنل اس ام اس با بیشترین امکانات و کمترین تعرفه پیامک

niazpardaz-sms.com