انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

مزایای تجهیزات بسته بندی خودکار

نویسنده: روح اله عبدالهی 1396/02/21 1119
مزایای تجهیزات بسته بندی خودکار

در دنیای کنونی بسته بندی محصولات نقش بسیار مهمی در افزایش جذابیت و فروش محصولات مختلف دارد، به همین دلیل مشاغل مختلف از تجهیزات بسته بندی خودکار برای ارائه کالاهای خود به بازار استفاده می کنند. در این مطلب ما به مزیت های مختلف این تجهیزات می پردازیم.

بسته بندی خودکار می تواند تفاوت چشمگیری برای بسیاری از مشاغل ایجاد کند، چه این مشاغل دارای تجهیزات بسته بندی خودکار اختصاصی باشند و چه بسته بندی خود را به شرکت های دیگر متخصص در این زمینه ارجاع دهند. این تجهیزات معمولاً زمانی سودمند هستند که شرکت ها برای کالاهای انبوه تولیدی خود نیازمند دستگاه های بسته بندی متعدد هستند.

بسته بندی خودکار تاثیرات مثبتی بر روی موارد زیر دارد:

  • اقتصادی بودن مقیاس تولید
  • کنترل کیفیت و استاندارد سازی محصولات
  • روش های مختلف مدیریت پروژه

تاثیرات مثبت بسته بندی خودکار

اقتصادی بودن مقیاس تولید، تولید کنندگان را قادر می سازد تا بهترین محصولات را با پایین ترین قیمت نهایی ممکن به مشتریان و مصرف کنندگان خود ارائه کنند. وقتی این تولید کنندگان با تامین کنندگان تجهیزات بسته بندی خودکار معتبر و خوشنام همکاری کنند، می توانند ارائه بهترین خدمات را با پایین ترین قیمت ها تضمین کنند. اساساً، شما می توانید از طریق همکاری با یک تامین کننده تجهیزات بسته بندی خودکار شریکی را پیدا کنید که به طور ثابت و دائم در حال سرمایه گذاری و ارتقای خود به جدیدترین فناوری تجهیزات بسته بندی اتوماتیک است. همچنین این کار شما را مطمئن می کند که با پایین ترین قیمت ممکن به بهترین کیفیت خدمات دست پیدا می کنید.

کنترل کیفیت و استاندارد سازی محصولات. استفاده از تجهیزات بسته بندی خودکار معمولاً ارائه یک محصول بی نقص توسط فرآیندهای تولید را تضمین می کند. بسته بندی خودکار یک ابزار ثابت شده برای استاندارد سازی است و یک معیار واقعاً مناسب را فرآهم می کند. آن در نهایت شما را قادر می سازد تا فعالیت ها و درآمد کلی خود را افزایش دهید.

روش های مختلف مدیریت پروژه، اغلب بر روی گزینه های بسته بندی خودکار متکی هستند و به جای این که صرفاً خدمات ارائه کند، نیازهای مخاطبان را در سطوح مدیریت پروژه برآورده می کنند. در این زمینه معمولاً به مخاطبان روش های بسته بندی کاملی ارائه می شود که با کارآمد سازی خدمات از طریق مهارت و تخصص برای فرآیندهای گوناگون دخیل در آن، ارزش افزوده ایجاد می کنند و بدین ترتیب باعث کاهش قیمت ها و کاهش خطاهای حاشیه سود می شود. روش های مدیریت پروژه همچنین به کادر مدیریتی کمک می کند تا نیازهای زمانی و بودجه ای را برآورده کنند.

انواع تجهیزات بسته بندی خودکار

محصولات نیازمند بسته بندی آنچنان گسترده و متنوع هستند که تولید کنندگان تجهیزات خودکار باید دامنه گسترده ای از انواع بسته بندی را طراحی کنند تا تمام نیازهای صنایع گوناگون را برآورده سازند، از داروسازی و بخش های صنعتی گرفته تا صنایعی که همه نوع غذا و نوشیدنی را تولید می کنند. انواع بسته بندی شامل موارد زیر است:

  • دستگاه های شکل دهنده، پرکننده و پلمپ کننده پاکت
  • دستگاه های بسته بندی تزریقی
  • کارتن زن های کوچک
  • کارتن زن های پر سرعت
  • خطوط پرکننده بطری
  • سیستم های پرکننده با مقدار مشخص

ماشین های عمودی شکل دهنده – پرکننده- پلمپ کننده پاکت می توانند برای محصولات بی شماری از جمله غذاهای فوری و تنقلات و قهوه مورد استفاده قرار گیرند و یک روش بسته بندی خودکار مقرون به صرفه ویژه فرآهم کنند. مزیت بزرگ این ماشین های بسته بندی خودکار این است که آنها می توانند انواع پاکت ها و سرعت خروجی آنها را مدیریت کنند، با قیمتی که بسیار پایین تر از پاکت های از پیش ساخته است.

ماشین های بسته بندی تزریقی و ماشین های بسته بندی بسته های کوچک نیز چند کاره هستند و می توانند برای دامنه ای از کاربردها از محصولات صنعتی گرفته تا انواع چاشنی های خشک، ژله ای و مایع استفاده شوند. مدل های مختلفی از دستگاه های بسته بندی تزریقی وجود دارند، از جمله دستگاه های ساده تک بانده تا دستگاه های بسیار پر سرعت که دارای 24 باند می باشند.

کارتن زن های کوچک و دستگاه های کارتن پر کن انواع مختلفی از کارتن ها را شکل می دهند – از جمله های کناره دوزی شده، درب تاشو، دراز و سر بسته - که می توانند برای بسیاری از کالاهای کوچک مانند داروها و مواد آرایشی مورد استفاده قرار گیرند. انعطاف پذیر بودن زیاد این نوع دستگاه ها شما را قادر می سازد تا تعداد زیادی از کالاها و جعبه های مختلف را فقط با یک دستگاه بسته بندی کنید.

کارتن زن های پر سرعت برای مواد غذایی فرآوری شده و منجمد ایده آل هستند، علاوه بر این که توانایی بسته بندی مکمل های غذایی و داروها و نیز مواد دیگر نیازمند به بسته بندی سریع و مطمئن را دارند. شکل ها و اندازه های قابل تغییر این کارتن ها آنها را برای بسیاری از مشاغل مناسب می سازد.

خطوط بسته بندی خودکار بطری و ماشین های پر کننده بطری برای پر کردن هر نوع بطری با هر نوع ماده ای از جمله مایعات، پودرها، ژل ها و حتی قرص ها و کپسول ها مورد استفاده قرار می گیرند. خطوط پیچیده پر کننده بطری می توانند از بطری هایی با اندازه ها، درپوش ها و توزیع کننده های گوناگون و همچنین انواع مختلفی از برچسب ها استفاده کنند.

سیستم ها و لوازم پرکننده با مقدار مشخص برای پر کردن خودکار بسته ها با موادی مثل مایعات و پودرها و محصولات جامد و قطعات مختلف استفاده می شوند. علاوه بر این، از آنها برای بسته بندی محصولات غذایی و غیر غذایی نیز استفاده می شود.

منبع مقاله:
http://www.technikpackaging.com/financial-benefits-automated-packaging-equipment/

برچسب ها: محصول