انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

برخی از بهترین دستگاه های عیب یابی ماشین در سال 2017

نویسنده: آرش علیمحمدی 1396/04/01 2322
برخی از بهترین دستگاه های عیب یابی ماشین در سال 2017

در اینجا ما برای شما فهرستی از بهترین دستگاه های عیب یابی ماشین در سال 2017 سال 2016 را فراهم کرده ایم تا به شما کمک کنیم بهترین گزینه را انتخاب کنید.

تعداد زیادی از این اسکنر های دو مرحله ای با قابلیت متصل بودن امروزه در بازار موجود هستند. اغلب آن ها این ضمانت را می دهند که بهترین کارایی را برای کاربران محیا کنند.


ابزار اسکن OBD2 با قابلیت بلوتوث

این اسکنر بنا به جنبه ها و کارایی های بسیار مفید و متعددی که دارد در این فهرست جا داده شده است، کارایی هایی مانند آمادگی برای بررسی خودرو به منظور عیب یابی، خواندن و برطرف کردن کدهای خطا و بررسی دقیق خودرو برای آماده کردن آن برای انجام چند تست که از بارزترین کارایی های این اسکنر هستند. علاوه بر تمام این کارها، هر اطلاعاتی که از بررسی های انجام شده جمع آوری می کند را به دستگاه بلوتوث کتصل به خود ارسال می کند تا شما قادر به مشاهده ی آن ها باشید.


مزایا

کدهای خطا را به شکل بسیار مفیدی پاکسازی می کند. برای نمونه، اگر در بخش چراغ هشدار موتور شما مشکلی به وجود بیاید، این دستگاه آن را با دقت بسیار بالا بررسی کرده و تمام راه حل های موجود و ممکن را برای شما فراهم می کند. برای آن دسته از کسانی که خودشان به تعمیر و نگهداری از اتومبیل های خود می پردازند، بهترین کاربرد است. چرا که با استفاده از این ابزار قادر خواهند بود که در اسرع وقت مشکل را یافته و در اولین فرصت آن را برطرف کنند. همچنین این ابزار قابلیت خواندن اطلاعات مهم خودروی شما را دارد، اطلاعاتی که شامل مشخصات موتور، اطلاعات مونتاژ، مقدار مصرف سوخت، دمای خنک کننده ی موتور و همچنین خواندن شماره شناسایی ماشین می شوند. این دستگاه در تست معاینه فنی (مقدار دود و آلودگی منتشر شده از ماشین) نیز کاربرد دارد. گزارش های به دست آمده از تمام تست ها را برای شما به تصویر کشیده و تمام راه حل های ممکن و موجود برای برطرف کردن مشکلات را به شما نشان می دهد.


معایب

با اینکه بهای خریداری این دستگاه به صرفه بوده و قیمتی حدود 99 دلار دارد، اما مشکلات دیگری مانند اتصال بلوتوث و استفاده از نرم افزار این ابزار که باید بر روی دستکاه بلوتوث خود نصب کنید ممکن است کمی شما را نا امید کنند. علاوه بر این، این ابزار قابلیت هماهنگ سازی و سازگاری با گوشی هایی که سیستم عامل ویندوز دارند، ممکن نیست که همین موضوع سبب می شود تعداد زیادی از خریداران از انتخاب این محصول منصرف شوند. موضوع دیگر این است که برخلاف ادعای سازندگان، این ابزار با تمام اتومبیل ها سازگاری نداشته و قابلیت اسکن کردن آن ها را ندارد. بسیاری از دیگر از کارایی ها مانند ارسال اطلاعات به شکل آنی با ماشین هایی از قبیل بی ام و، هیوندا، ولوو، گل و فورد کار نمی کند!


دستگاه اسکنر INNOVA 3040c

این ابزار اسکنر دستی برای اتومبیل کمتر از یک سال است که به بازار عرضه شده است. نه تنها قابلیت خواندن و تشخیص کدهای خطا مانند چراغ موتور یا چراغ بنزین را ندارد، بلکه توانایی برطرف کردن آن ها را نیز در این ابزار پیدا نمی کنید.


مزایا

از قابلیت های این ابزار می توان به صفحه 2.8 اینچی آن اشاره کرد که بر روی آن اطلاعاتی مانند دمای موتور، مقدار اکسیژن و غیره را می توان مشاهده کرد. برخی دیگر از لوازم و ابزار جانبی که با این محصول ارائه می شوند به شما در تشخیص مشکلاتی در کارکرد موتور، مقدار سوخت مصرفی، مشکلات رادیاتور ماشین و ... کمک می کند. با استفاده از سیستم ویندوز یا اپل خود می توانید این دستگاه را به روز رسانی کنید. اگر شما از آن دسته از کاربرانی هستید که اتومبیلتان را خودتان تعمیر می کنید، این یک ابزار فوق العاده است. قابلیت ذخیره سازی اطلاعات مربوط به سه اتومبیل را به صورت همزمان دارد. برای اینکه اطلاعات جدید یک خودروی دیگر را بر روی آن قرار دهید، نیازی نیست تا اطلاعات قبلی را پاک کنید، چرا که اطلاعات جدید وارد شده به صورت اتوماتیک جایگزین اطلاعات قبلی می شوند.


معایب

با اینکه بهای پرداختی برای این ابزار 82 دلار است، با این حال باید به هنگام خریداری آن محتاطانه تصمیم بگیرید. زیرا با اتومبیل های برخی از کمپانی ها مانند فولوکس واگن سازگاری ندارد و در ایالت متحده و کانادا نیز ممکن است با برخی از خودرو ها سازگار نباشد.


ابزار اسکنر بلوتوث BAFX OBD2

این ابزار اسکنر در لیست بهترین اسکنرهای موجود در بازار قرار گرفته است و دلیل این موضوع قیمت فوق العاده به صرفه آن بر روی سایت آمازون بوده که آن هم تنها 21 دلار است!


مزایا

کسانی که برای تعمیر و نگهداری از اتومبیل های خود از دستگاه های اسکنر بهره می گیرند همگی ترجیح کی دهند که از این ابزار استفاده کنند چرا که تقریبا با تمام نرم افزارهای مربوط به اسکنرهای موجود در فروشگاه گوگل (گوگل پلی) سازگاری دارد. مشکلات و معایب خیلی زیادی را در صورت وجود داشتن میتواند تشخیص بدهد، مشکلاتی مانند: خواندن کدهای سنسورها، کدهای چراغ موتور، برررسی کلی وضعیت موتور آماده کردن خودروی شما برای معاینه فنی از قابلیت های این ابزار هستند. همچنین سازگاری فوق العاده ای دارد و با برنامه ی درجه سومی مانند Torque نیز کار می کند. آمارها و اطلاعات به دست آمده توسط این ابزار از جمله قدرت اسب بخار، قدرت ترمز ها، قدرت و میزان شتاب همراه با سرعت اتومبیل، قادر است تا به اصطلاح ماشین باز ها را تا ساعت ها مشغول نگه دارد. سی دی که همراه با این ابزار توسط سازنگدان عرضه شده است به شما این قابلیت را می دهد تا راه انداز و نرم افزار آن را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید.


معایب

با اینکه در زمره ی ابزارهای فوق العاده قرار گرفته است اما مشکلاتی نیز در آن موجود است. با دستگاه های اپل و همچنین با اتومبیل هایی که با پروتکل J1850-PMW کار می کنند سازگار نیست. با سابقه ای که برای خود به جا گذاشته است ابزار قابل اطمینانی نیست چرا که هر آن امکان دارد از کار بی افتد. یکی دیگر از معایب موجود در این ابزار این است که تنها کدهای خطا را قرائت می کند. برای مشکلات تشخیص داده شده هیچ راه حلی را به شما پیشنهاد نمی کند. پس اگر اتومبیل شما دارای سنسورهای متفاوتی است پس برای تشخیص مشکلات آن ها و پیدا کردن راه حلی مناسب برای برطرف کردن این مشکلات به ابزار های تشخیصی دیگری نیاز دارید. این دستگاه تنها برای تشخیص و بررسی مشکلات ابتدایی و سطحی اتومبیل شما کاربرد دارد و همچنین قیمت مناسبی نیز دارد.


اسکنر وای فای MaxiSYS MS960

بنا به کارایی های متعدد و مفیدی که دارد، امروزه یکی از بهترین اسکنرهای موجود در بازار است.


مزایا

این وسیله توانایی تشخیص طیف وسیعی از مشکلات موجود در ماشین هایی مثل بی ام و، بنز، شورلت، دوج و آئودی و غیره را دارد. از قابلیت های این دستگاه میتوان به برنامه ریزی مجدد چراغ های هشداری اتومبیل و بازایابی تنظیمات کلید های تنظیمات خودرو اشاره کرد. تمام اطلاعات به دست از بررسی ها و اسکن های انجام شده توسط این دستگاه را بر روی صفحه ی لمسی 8 اینچی با وضوح 768×1024 پیکسلی قابل مشاهده هستند. با تمام دستگاه های اندرویدی سازگاری دارد و با اتصال وای فای به کامپیوتر شما این امکان وجود دارد تا آن را به روزرسانی کنید. حافظه ی 32 گیگابایتی این دستگاه به شما اجازه می دهد تا اطلاعات مربوط به اتومبیل خود را تا مدتی بسیار طولانیداشته باشید. در این دستگاه یک باتری نیز تعبیه شده تا با استفاده از آن از دوربین و فلاش استفاده کرد و به باتری ماشین وصل نشد. طراحی این دستگاه از بهترین طراحی های انجام شده ی حال حاضر است.


معایب

مانند تمامی ابزارهای اسکنر ماشین این دستگاه نیز معایبی را دارد، از جمله اینکه مدت زیادی طول می کشد تا از اطلاعات به دست آمده نسخه ی پشتیبان تهیه کند که برای مواقع ضروری سبب مشکلاتی می شود. به هنگام اسکن برخی از ماشین های اروپایی نیز با مشکلاتی مواجه می شود. قیمت بالایی که در ازای این دستگاه باید پرداخت کنید یکی دیگر از معایب این ابزار به حساب می آید چرا که بر روی آمازون قیمت آن 1342 دلار است!


با این وجود، درحالیکه این ابزار ها باید در هنگام کمبود ها و مشکلات به یاری دارندگان خودرو بیایند و آن ها را از موقعیت های سخت در موارد تعمیری نجات بدهند اما بیشتر این ابزار ها به ندرت ادعا های مطرح شده توسط سازندگانشان را برآورده می کنند.

برچسب ها: تعمیرات