انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

نکاتی درباره ی انواع دستگاه های تمیز کننده ی فرش

نویسنده: مصطفی لطیفی پور 1399/11/09 817
نکاتی درباره ی انواع دستگاه های تمیز کننده ی فرش

صرف نظر از این که خانه های امروزی از کف پوش مناسبی برخوردار هستند، هنوز هم نیاز به فرش وجود دارد. این فرش های خاص در اندازه ها و رنگ های متنوعی ارائه می شوند. انتخاب شما تا حد زیادی به سلیقه و ترجیح شخصی بستگی دارد. کودکان و حیوانات خانگی از دلایل عمده ی کثیف شدن فرش های شما هستند. پاک سازی این آلودگی ها شامل لکه و گرد و خاک می تواند سخت باشد ، به خصوص اگر شما دستگاه مناسبی نداشته باشید. نگهداری فرش برای حفظ حالت اولیه ی خود، نیاز به دستگاه های تمیز کننده دارد. در ادامه، مواردی بیان شده اند که شما باید قبل از خرید یک دستگاه جهت تمیز کردن فرش از آنها مطلع باشید.

 

برای خرید یک دستگاه، از تمام بودجه تان استفاده نکنید

با یک گشت و گذار ساده در مغازه های محلی، متوجه خواهید شد که دستگاه های گوناگون جهت تمیز کردن فرش چیزی در حدود 2 تا 10 میلیون قیمت دارند. همان طور که قیمت ها نشان می دهند ، دستگاه های ارزان قیمت از کیفیت نامعلومی برخوردار بوده ،و بنابراین این مورد به شما توصیه نمی شود.

جهت استفاده از یک دستگاه قابل اطمینان، همیشه سعی کنید دستگاهی فراتر از حداقل قیمت را انتخاب کنید. در بدترین حالت، وقتی به دنبال کیفیت یک دستگاه هستید، حداقل مبلغی در حدود 5 میلیون تومان را کنار بگذارید.

از سویی دیگر ، خرید دستگاه هایی با قیمت های نجومی نیز کیفیت را تضمین نمی کند. بسته به نام برند، برخی از دستگاه ها عملا کاربری قابل قبولی ندارند. بنابراین منطقی است که در صرف کردن هزینه های خود متعادل ​​باشید.

تمیز کننده های شرکت Quality carpet cleaning، مصرف انرژی کمی دارند و کار کردن با آن ها آسان می باشد. علاوه بر این ، آن ها با ضمانت 2 الی 5  ساله در صورت خرابی ارائه می شوند.

همان طور که برای سایر اقلام خانگی هزینه ی قابل قبولی را در نظر می گیرید ، باید در این مورد نیز بودجه ی خود را در نظر بگیرید.یک دستگاه تمیز کننده ی فرش یک کالای درآمد زا نیست. بنابراین خرید این دستگاه نباید شمارا تحت فشار قرار دهد.

 

راهنمای خرید جاروبرقی

از تنوع دستگاه های موجود آگاه باشید

چندین نوع دستگاه مختلف برای پاک کردن آلودگی های فرش وجود دارد. انتخاب برند تا حد زیادی به توانایی های مالی شما و سلیقه های فردی بستگی دارد. مدل و شماره ی هر دستگاه نیز در نهایت بعضی عملکرد های خاص آن را نشان می دهد.

جارو برقی ها به دلیل توانایی مکیدن و پاک کردن آلودگی از روی فرش معروف هستند. بیشتر جارو برقی ها لوازم مختلفی برای تمیز کردن کاشی و سرامیک و مبلمان دارند.

وقتی تصمیم به خرید ارزان قیمت می گیرید ، مطمئن شوید دستگاهی که انتخاب می کنید که فقط برای انجام کارهای سبک استفاده شود. دستگاه های با کیفیت، عمر طولانی دارند و برای انجام انواع کارها قابل اطمینان هستند.

جارو های دستی که انواع مختلفی دارند نیز میتوانند انتخاب دیگری جهت تمیز کردن فرش باشند. برخلاف سایر دستگاه ها ، این جارو ها سبک بوده و به صورت دستی کار می کنند. ولی از طرف دیگر ، آن ها نمی توانند خاک و گرد و غباری که در میان تار و پود های فرش نفوذ کرده است را خارج کنند.

در آخر ، بخار شو ها نیز از گزینه های مطرح است. همانطور که از نام آن ها پیدا است ، آن ها برای پاک سازی و تمیز کردن فرش های شما از بخار استفاده می کنند. مانند انواع دیگر دستگاه ها ، اندازه ی کوچک بخارشو ها آنها را به گزینه ی مناسبی جهت استفاده ی خانگی تبدیل کرده است.

وزن دستگاه یک عامل مهم است

تمیز کننده های خانگی هنگام خالی بودن محفظه سنگین و حتی در هنگام پر شدن نیز سنگین تر می شوند. معمولاً دستگاه، پاک سازی را به تنهایی انجام نمی دهد. دستگاه برای پاک کردن همه آلودگی ها به چندین ترکیب و محلول دیگر نیز نیاز دارد.

استفاده از این مخلوط ها کار پاک کنندگی و استفاده از این دستگاه ها را سنگین تر و سخت تر می کند. به خاطر داشته باشید که به ناچار  شما در بعضی مواقع برای  شست و شوی نقاط دیگر خانه نیز به  همین تجهیزات سنگین نیاز خواهید داشت و حمل و نقل این دستگاه امری دشوار است.

چگونه یک جاروبرقی خوب بخرم

چه کسی دستگاه را راه اندازی خواهد کرد؟

خرید دستگاه پاک سازی فرش و استفاده از آنها دو مقوله متفاوت است. بنابراین ، شما باید آمادگی به عهده گرفتن مسئولیت های استفاده از دستگاه را داشته باشید. نمایش یک نمونه از دستگاه در زمان خرید ممکن است برای شما کافی نباشد.

بنابراین توصیه می شود قبل از تهیه این ابزار از فروشگاه  با این ابزار و دستگاه آشنا شوید. اگر در حال خرید یک دستگاه برای یک مجتمع و استفاده ی مشترک هستید، اطمینان حاصل کنید سایر افراد نیز طریقه ی درست کار کردن با آن را یاد بگیرند.

بعضی اوقات ، جا به جا کردن دستگاه ممکن است دشوار باشد. بنابراین یا به حضور شما یا شخص دیگری نیز نیاز است.

ویژگی های ابزار را با نیاز مندی های خود مطابقت دهید

مدل های مختلفی از دستگاه ها با ویژگی های مختلفی وجود دارند. بیشتر آنها دارای یک مخزن هستند ، اگرچه دستگاه هایی که دو مخزن دارند بهترین گزینه هستند. جدا بودن محفظه ی آب و مواد شوینده نیز از ویژگی های خوب یک دستگاه است.

مهم تر از همه ، برخی دستگاه ها عمل مخلوط کردن را به صورت خودکار انجام می دهند. این ابزار ها بهترین هستند زیرا باعث صرفه جویی در وقت و انرژی زیادی می شوند. فراموش نکنید که برای نظافت خانگی، به دنبال دستگاهی با حمل و نقل آسان باشید تا به راحتی بتوانید از آن استفاده کنید.

در عین حال ، طول شلنگ نیز مهم است. مدل های مختلف لوله هایی با اندازه های مختلف دارند. شلنگ های کوتاه هنگام تمیز کردن مشکلات زیادی را ایجاد می کنند. به دلیل همین کوتاهی شلنگ، نقاط دور از دسترس ممکن است هیچگاه توسط دستگاه تمیز نشوند.

همچنین باید توجه داشته باشید که برند ها دستور العمل ها و تنظیمات متفاوتی را برای محصولات خود ارائه می دهند. در حالی که برخی فقط برای سطوح سخت ساخته شده اند ، برخی دیگر برای سطوح مرطوب بسیار مناسب هستند. دستگاه هایی که می توانایی مکش آب دارند باید در اولویت باشند ، چرا که باعث خشک شدن سریع فرش ها می شوند.

کرایه کردن به جای خرید؟

بیایید صادقانه به این موضوع نگاه کنیم ، هر چند وقت یک بار فرش خود را تمیز  می کنید؟ شک دارم اگر بتوانید بیش از دو بار در ماه این کار را انجام دهید. چنین استفاده ی گاه و بیگاهی نباید دلیل شما برای خرج کردن مقدار زیادی از پول برای یک دستگاه باشد. البته این مورد در ایران عرف نیست . اما باز هم می توانید جست و جو کنید.  در عین حال ، برخی از شرکت ها خدمات نظافت خانه را ارائه می دهند. برای برخی افراد ، استخدام این نظافتچی های حرفه ای به جای صرف وقت برای تمیز کردن فرش ، امری به مراتب، منطقی تر خواهد بود. همچنین، با این کار، از مشاغل بومی نیز حمایت می شود.

کرایه ی یک دستگاه ممکن است گزینه ارزان تری برای شما باشد. حسن کرایه کردن این است که شرایط و ضوابط مشخصی وجود دارد که به شما این امکان را می دهد که با قیمت های کمتری فرش خود را تمیز کنید.زمانی که راجع به دستگاه های تمیز کننده ی فرش مطلبی را می شنوید شاید اینگونه فکر کنید که همه چیز بسیار آسان و راحت است. حقیقت این است که این دستگاه ها با چالش های زبادی همراه هستند. با این حال ، از این موضوع نیز نمیتوان چشم پوشی کرد که این دستگاه ها نیز میتوانند فرش هارا به خوبی تمیز کنند. اندازه ی خانه نیز فاکتور بسیار مهمی است که در هنگام خرید دستگاه باید به آن توجه کرد.

استفاده از شرکت های شست و شوی فرش و قالی
به غیر از تمیز کردن فرش، شما می توانید فرش خود  را به شرکت هایی بسپارید که فرش یا قالی شما را می شویند. این شرکت ها از دستگاه های صنعتی استفاده می کنند یا به صورت دستی فرش را می شویند.
شما می توانید از صفحه آگهی های قالیشویی نیازپرداز دیدن کنید و لیست کسب و کارهایی که این خدمات را ارائه می دهند مشاهده نمایید