انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

وارد کننده اگزالیک اسید آزمایشگاهی زنبورداری مرک از آلمان

آگهی ویژه
بروزرسانی : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
وارد کننده اگزالیک اسید آزمایشگاهی زنبورداری مرک از آلمان شرکت بیوتکنولوژی زیست آزما
نمایندگی فروش محصولات شرکت MERCK مرک در ایران
وارد کننده محصولات شرکت MERCK مرک در ایران

دانشگاه فردوسی مشهد، مرکز رشد شماره 5، واحد 13
تلفن تماس: 38767357-051، 09152417830
ZistAzmaCo@Gmail.com
اسید اگزالیک oxalic acid اکسالیک اسید یا جوهر ترشک, با فرمول شیمیایی C2H2O4، جزو اسیدهای دی کربوکسیلیک طبقه بندی شده است. از لحاظ قدرت اسیدی, بسیار قوی تر از اسید استیک می باشد. این اسید در آب حل می شود و محلول حاصل بی رنگ است.
انواع اسید اگزالیک:
اسید اگزالیک موجود در بازار معمولا به شکل بلورهای سفید رنگ و با درجه خلوص ۹۹.۶ درصد موجود می باشد. اسید مورد استفاده برای درمان باید حتما از نوع آزمایشگاهی باشد.
زمان کنترل کنه واروا:
به طور کلی در طول فصل فعالیت زنبورها, نباید میزان آلودگی کلنی ها از ۳ درصد بیشتر شود. در واقع نباید حداکثر آلودگی در اردیبهشت ماه بیشتر از ۱ درصد, در مرداد ماه بیشتر از ۲ درصد و در آبان ماه بیشتر از ۳ درصد شود.
مزایای مصرف اسید اگزالیک: ارزان است، ارگانیک است، بسیار موثر است، در فرآورده های زنبور عسل باقی نمی ماند و باعث ایجاد مقاومت در کنه واروا نمی شود.
بهترین دما برای انجام اسپری اسید اگزالیک حداقل ۲۰ درجه سانتی گراد می باشد. چون در این روش قاب ها از هم جدا می شوند, اگر دما کمتر باشد باعث تشکیل نشدن خوشه و مرگ زنبورها خواهد شد. البته بهتر است تمام زنبورها داخل کندو باشند تا تاثیر دارو بیشتر شود. همچنین بهتر است که مبارزه در انتها یا ابتدای فصل صورت گیرد تا تعداد نوزادها کمتر باشد زیرا تاثیر گذاری دارو در زمان حضور نوزادان در کندو فقط ۶۰ درصد برآورد شده است و دارو قادر به کشتن کنه های داخل سلول ها نمی باشد.
برای تهیه اسید ۳.۲ درصد باید ابتدا ۶۰۰ سی سی آب مقطر را تا دمای ۶۵ درجه گرم کنیم و بعد مقدار ۴۵ گرم اسید اگزالیک ۹۹.۶ را به آن اضافه نماییم تا کاملا حل شود و بعد می توان ۶۰۰ گرم شکر به آن اضافه نماییم.
سپس برای هر سمت قاب پر از زنبور ۳.۳ سی سی اسپری شود تا جمعا برای یک قاب ۵ سی سی اسپری شده باشد. ۱ لیتر از این محلول برای اسپری حدود ۲۵ کلنی ۸ قاب کافی می باشد. اضافه دارو نباید نگهداری شود. نتایج کار ۴ روز بعد مشاهده خواهد شد.
گفته می شود که اسپری روی نوزادها, باعث نکروزه شدن سلول های روده میانی آنها می شود. مقدار تاثیر دارو در زمان نبود نوزاد در کندو تا ۸۵ درصد بیان شده است. همچنین نباید بیشتر از یک بار در هر ۴ ماه انجام شود.
کنترل کنه واروا با تزریق اسید اگزالیک:
سپس به وسیله یک سرنگ بزرگ یا قاشق غذاخوری برای هر شیار بین دو قاب پر از زنبور, ۶.۶ سی سی روی خوشه زنبورها ریخته می شود تا با زنبورها برخورد نماید. ۱ لیتر از این محلول برای تزریق حدود ۲۰ کلنی ۸ قاب کافی می باشد. تکرار بعدی درمان یک هفته بعد صورت می گیرد. اضافه دارو نباید نگهداری شود. نتایج کار ۴ روز بعد مشاهده خواهد شد.
گفته می شود که اگر تزریق روی نوزادها انجام شود, باعث نکروزه شدن سلول های روده میانی آنها می شود. همچنین مقدار تاثیر دو بار تزریق دارو به فاصله یک هفته, ۵۵ درصد بیان شده است. تکرار سوم دارو نباید در فاصله کمتر از ۴ ماه از نوبت دوم صورت گیرد.

کنترل کنه واروا با تبخیر محلول اسید اگزالیک:
بهترین دما برای انجام تبخیر اسید اگزالیک حدود ۱۵ درجه سانتی گراد می باشد. بهتر است که مبارزه در انتها یا ابتدای فصل صورت گیرد تا تعداد نوزادها کمتر باشد.
ابتدا باید ۳۵ گرم اسید اگزالیک را داخل ۱ لیتر آب مقطر ۶۵ درجه سانتی گراد حل نماییم و بعد به ظرف دستگاه تبخیر انتقال دهیم. سپس با تزریق محلول به دستگاه و شروع پرتاب بخار اسید, باید سر لوله دستگاه داخل کندو گرفته شود. ملاک پر شدن فضای داخل کندو با بخار اسید اگزالیک می باشد که به طور میانگین ۳۰ ثانیه طول می کشد.
برای کلنی های ضعیف تر از ۳ قاب, تبخیر توصیه نمی شود. دریچه پرواز در پایین و دریچه تهویه درب بالا باید کاملا بسته باشد. درمان ۳ بار در ۲۱ روز به فاصله یک هفته تکرار می گردد. نتایج کار ۲ روز بعد مشاهده خواهد شد.
توجه نمایید که در هنگام بخار دادن نباید فشار دود حاصل از اسید, مستقیم به زنبورها برخورد نماید چون باعث سوختن آنها می شود.
اکثر دستگاه های دست ساز یا موجود در بازار استاندارد نبوده و به خاطر نداشتن دمای استاندارد, باعث سوختن اسید می شوند و عمل تبخیر درست صورت نمی گیرد.
***********برای مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید+********************
دانشگاه فردوسی مشهد 38
آگهی دهنده
شرکت بیوتکنولوژی زیست آزما
ارسال پیام به آگهی دهنده
کدآگهی : 1015169
بازدید : 1449
دسته بندی : كشاورزي
آگهی دهنده
شرکت بیوتکنولوژی زیست آزما
ارسال پیام به آگهی دهنده
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
بازاریابی و تبلیغات پیامکی
بازاریابی و تبلیغات پیامکی

بهترین پنل اس ام اس با بیشترین امکانات و کمترین تعرفه پیامک

niazpardaz-sms.com