انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

پیدایش کلاه روسی

آگهی رایگان
بروزرسانی : شنبه 8 مهر 1402
اوشانکا(کلاه روسی) کلاهی است با تاجی گرد و پرهایی مناسب برای پوشاندن گوشها, در زبان روسی اوشانکا به معنای کلاه گوش میباشد . امروزه در زبان انگلیسی به آن چاپکا یا کلاه روسی نیز میگویند دقیقا ماننده معادل آن در فارسی که به آن کلاه روسی میگویند تاریخ پیدایش کلاه روسی برمرگردد به قرن 17 ام که مردم در شمال و مرکز روسیه کلاهی مشابه اوشانکا امروزی به سرمیگذاشتن که به آن تروخ میگفتند .
قرن ها قبل کلاه های مشابه اوشانکا در حوزه بالکان و اسکاندیناوی و حتا روسیه و اوکراین وجود داشت که اما خب تولد اوشانکا برمیگرده به قرن 20 ام در جنگ های دخلی روسیه . ارتش سفید به فرماندهی الکساندر کولچاک (فرماندار وقت سیبری) در یونیفرم خود از اوشانکا استفاده میکردند, در آن سوی میدان اما ارتش سرخ از کلاهی به نام بودانوکا استفاده میکردند که البته به گرمی اوشانکا نبود اما خب ارتش سرخ بعلت شکست ارتش سفید حاضر به استفاده از آن نشد . بعدها در جنگ های زمستانه روسیه با فنلاند , ارتش سرخ بعلت سرمای هوا و گرم نبودن یونیفرم نظامی شان شکست سختی از فنلاند خوردند که خب این جرقه ای بود در تغییر یونیفرم نظامی و خب البته استفاده ارتش سرخ از اوشانکا در یونیفرم نظامی خود . اما خب این آغازی بود در استفاده نظامی از این کلاه روسی که خب سرمای طاقت فرسای روسیه رو قابل تحمل تر میکند.
از این کلاه بسیار گرم حتا آلمان نازی هیتلر هم استفاده کرد, وقتی ارتش نازی به روسیه رفت بعلت سرمای کشنده مجبور شد این کلاه نظامی رو به یونیفرم سربازان خود اضافه کنند.
اگر کمی دقت داشته
آگهی دهنده
کوروش مهرجردی
ارسال پیام به آگهی دهنده
کدآگهی : 1103787
بازدید : 204
دسته بندی : لوازم ورزشي
آگهی دهنده
کوروش مهرجردی
ارسال پیام به آگهی دهنده
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
بازاریابی و تبلیغات پیامکی
بازاریابی و تبلیغات پیامکی

بهترین پنل اس ام اس با بیشترین امکانات و کمترین تعرفه پیامک

niazpardaz-sms.com