انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

فروش بنزوات سدیم قیمت بنزوات سدیم

آگهی رایگان
بروزرسانی : شنبه 1 ارديبهشت 1403
با توجه به اینکه بنزوات سدیم ترکیبی است با طیف وسیعی از کاربردها و اینکه اغلب در صنایع غذایی به عنوان نگهدارنده استفاده می شود، کیفیت و اصل بودن محصول اهمیت بالایی برای گرید خوراکی دارد. بازرگانی کیمیا شیمی پایدار ازجمله تامین کنندگان معتبر در زمینه فروش انواع مواد شیمیایی صنعتی و خوراکی است که کیفیت محصولات را در اولویت کار خود قرار داده است. جهت آگاهی از قیمت بنزوات سدیم و ویژگی های محصول و دریافت آنالیز آن می توانید با کارشناسان فروش بازرگانی شیمی تجارت مهرآوان در تماس باشید.
سدیم بنزوات چیست؟
بنزوات سدیم به عنوان یک نوع ماده نگهدارنده به برخی از نوشیدنی ها، غذاهای فراوری و بسته بندی شده و محصولات مراقبتی با هدف افزایش طول عمر و جلوگیری یا به تاخیر انداختن فساد میکروبی، آنزیمی و شیمیایی آنها اضافه می شود. سوربات پتاسیم نیز از دیگر مواد نگهدارنده است که بیشتر بر کپک ها و مخمرها تاثیر دارد ولی بر باکتری ها اثر کمتری میگذارد. بنزوات سدیم به صورت پودر کریستالی بدون بو است که از ترکیب بنزوئیک اسید و سدیم هیدروکسید حاصل می شود. لازم به ذکر است بنزوئیک اسید خود به تنهایی یک ماده نگهدارنده است ولی ترکیب آن با هیدروکسید سدیم به حل شدن آن در محصولات کمک میکند.

سدیم بنزوات ترکیبی است که به صورت مصنوعی سنتز می شود ولی خود بنزوئیک اسید به عنوان یک ترکیب طبیعی در برخی گیاهان مانند دارچین، گوجه فرنگی، توت، سیب و آلو وجود دارد. علاوه براین برخی از باکتری ها همزمان با تخمیر محصولات لبنی همچون ماست بنزوئیک اسید آزاد میکنند. گفتنی است بنزوات سدیم باکتری ها و قارچ ها را از بین نمی برد بلکه تنها مانع فعالیت آنها می شود. در کنار کاربرد بنزوات سدیم برای محصولات غذایی فراوری شده از این ترکیب در برخی داروها، محصولات آرایشی و بهداشتی و حتی محصولات صنعتی استفاده می شود.


سدیم بنزوات را به چه روشی می‌توان تولید کرد؟
همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم، بنزوات سدیم از ترکیب شدن اسید بنزوئیک و سود سوزآور حاصل می شود. در واقع واکنش خنثی سازی اسید بنزوئیک، بنزوات سدیم را نتیجه می دهد. بنابراین در طبیعت نمی توان بنزوات سدیم را پیدا کرد اما حل شدن این نمک در آب، اسید بنزوئیک را حاصل می کند.
برای تولید بنزوات سدیم دو روش صنعتی وجود دارد. در فرآیند اول از اکسید کردن تولوئن توسط نیتریک اسید می توان به اسیدبنزوئیک دست پیدا کرد. در فرایند دوم نیز با هیدرولیز بنزوتری کلرید و افزودن اسید معدنی به آن می توان اسید بنزوئیک تولید کرد. در نهایت با افزودن سود به اسید بنزوئیک حاصل از این دو فرایند می توان به بنزوات سدیم را به دست آورد.
کاربردهای سدیم بنزوات
کاربردهای سدیم بنزوات، پر مصرف ترین نگهدارنده در صنایع غذایی
• محصولات غذایی و نوشیدنی ها:
می توان گفت بنزوات سدیم اولین افزودنی غذایی است که سازمان غذا و داروی امریکا (FDA) مجوز آن را صادر کرده است و همچنان طیف وسیعی از کاربردها را شامل می شود. این ترکیب از رشد باکتری ها و میکروب های مضر موجود در مواد غذایی جلوگیری کرده و به ویژه در محصولات غذایی با PH اسیدی موثر هستند.
بنزوات سدیم به دلیل دارا بودن اثر ضدمیکروبی بر مخمرها و باکتری ها، از مواد غذایی در برابر باکتری ها محافظت کرده و از فاسد شدن این محصولات جلوگیری میکند. این ترکیب شیمیایی از طریق متعادل کردن سطح PH در محصولات باعث افزایش اسیدیته مواد غذایی می شود و از آنجا که در چنین محیطی قارچ ها نمی توانند رشد و تکثیر یابند، محافظ و نگهدارنده مواد غذایی در مقابل آنها است.
نوشیدنی های مصرفی در رژیم غذایی روزانه مردم به عنوان یکی از محصولات غذایی، خطر آلودگی با میکروارگانیسم ها را دارند. گاهی تولیدکنندگان برای جلوگیری از فاسد شدن محصولات و تغییر در عطر و طعم آن به جای رعایت کردن سیستم های مدیریت محیطی و بهداشتی، افزودن مواد نگهدارنده همچون اسید بنزوئیک و نمک آن یعنی بنزوات سدیم را ترجیح میدهند. اغلب بنزوات سدیم به محصولات غذایی با خاصیت اسیدی اضافه می شود تا طعم آن ها را بهبود دهد. ازجمله این غذاها می توان به مربا، سس سالاد، آب میوه و حتی ترشی ها اشاره نمود.
• داروسازی:
علاوه بر محصولات غذایی در داروسازی نیز به عنوان نگهدارنده کاربرد دارد. می توان از آن برای روان کردن برخی قرص ها، صاف و شفاف کردن سطح آن ها استفاده نمود.
آگهی دهنده
شرکت شیمی تجارت مهرآوان
ارسال پیام به آگهی دهنده
کدآگهی : 1107976
بازدید : 93
دسته بندی : مواد شيميايي
آگهی دهنده
شرکت شیمی تجارت مهرآوان
ارسال پیام به آگهی دهنده
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
بازاریابی و تبلیغات پیامکی
بازاریابی و تبلیغات پیامکی

بهترین پنل اس ام اس با بیشترین امکانات و کمترین تعرفه پیامک

niazpardaz-sms.com