انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

فوم پلی ارتان و کاربردهایش(طراحان دلتا

آگهی رایگان
بروزرسانی : شنبه 5 اسفند 1396
زمینه تولید شیت های فوم پلی ارتان ، وساخت دستگاه تریق فوم و راه اندازی خطوط تولید یخچال فریزر خانگی فعالیت دارد
_09125244309
با ما تماس بگیرید تا با پروژه های انجام شده و محصولات تولیدی بیشتر آشنا گردید:
گرد آورنده: محمد هوراندی
پست الکترونیکmohamad_hoorandi@yahoo.com:
پلی یورتان
پلی یورتان : کوپلیمری پرکاربرد
الاستومرهای پلی یورتانی ، خانواده‌ای از کوپلیمرهای توده‌ای بخش شده است که کاربردهای مهمی در زمینه‌های گوناگون صنعتی و پزشکی پیدا کرده است. اولین پلی یورتان ، از واکنش دی‌ایزوسیانات آلیفاتیک با دی‌آمین به‌دست آمد. اتو بایر و همکارانش اولین بار این پلی‌یورتان را معرفی نمودندکه به شدت آبدوست بود و بنابراین به عنوان پلاستیک یا فیبر نمی‌توانست مورد استفاده قرار گیرد. واکنش بین دی‌ایزوسیانات‌های آلیفاتیک و گلیکول‌ها منجر به تولید پلی یورتانی با خصوصیات پلاستیکی و فیبری گردید. به دنبال آن ، با استفاده از دی‌ایزوسیانات آروماتیک و گلیکول‌های با وزن مولکولی بسیار بالا ، پلی‌ یورتانی به‌دست آمد که خانواده مهمی از الاستومرهای ترموپلاستیک به شمار می‌رود.
خواص یورتانها از مواد ترموست بسیار سخت تا الاستومرهای نرم تغییر می‌کند. از پلی یورتانهای ترموپلاستیک ، در ساخت وسایل قابل کاشت بسیار مهمی استفاده می‌شود ، چرا که دارای خواص مکانیکی خوب نظیر استحکام کششی ، چقرمگی ، مقاومت به سایش و مقاومت به تخریب شدن ، به علاوه زیست سازگاری خوب می‌باشند که آنها را در گروه مواد مناسب جهت کاربردهای پزشکی قرار می‌دهد.
کاربردهای پلی یورتان‌ها
با استفاده از پلی اترها به عنوان پلی‌ال ، در سنتز پلی یورتان می‌توان کاشتنی‌های طولانی مدت تهیه نمود ، که در قلب مصنوعی ، کلیه مصنوعی ، ریه مصنوعی ، هموپرفیوژن ، لوزالمعده مصنوعی ، فیلترهای خونی ، کاتترها ، عروق مصنوعی ، بای‌پس سرخرگ‌ها یا سیاهرگ‌‌ها ، کاشتنی‌های دندان و لثه ، بیماریهای ادراری ، ترمیم زخم ، رساندن یا خارج کردن مایعات ، نمایش فشار عروق ، ، مسدود کردن عروق ، جراحی عروق آئورت و کرونری ، دریچه‌های قلب ‌سه‌لتی و دولتی کاربرد دارند.
در صورتی که از پلی اترها به عنوان پلی‌ال ، در سنتز پلی یورتان استفاده شود ، پلی یورتان‌های زیست تخریب پذیر مدت تهیه می‌شود که به طور مثال در کانال هدایت بازسازی عصب ، ساختارهای قلبی –عروقی ، بازسازی غضروف مفصل ومنیسک زانو ، برای تعویض وجایگزینی استخوان اسفنجی ، در سیستم‌های رهایش کنترول شده دارو و برای ترمیم پوست کاربرد دارد. شکل (1) برخی از وسایل و ایمپلنت‌های پلی‌یورتانی مورد استفاده در پزشکی را نشان می‌دهد.
تاثیر ساختار شیمیایی و مورفولوژی سطح روی خون سازگاری پلی یورتان
ه
در اواخر سال 1980 تعدادی از دانشمندان ، شیمی ، ساختار و مورفولوژی سطح پلی‌یورتان‌ها را مورد بررسی قرار دادند و به تدریج روش‌های جدید پوشش دهی سطح به‌همراه پیوندهای مواد دیگر به سطح پلی‌یورتان‌ها ، با هدف بهبود خونسازگاری ابداع شد. در سالهای اخیر ، ترکیب شیمیایی پلی‌یورتان‌ها جهت بهبود خونسازگاری با تغییرات بسیار زیادی همراه شده است. از جمله این موارد سنتز پلی‌یورتان یا پلی‌یورتان ِیورا با قسمت‌های نرم آبدوست است.
«Cooper» ، نیز در مورد ارتباط بین شیمی پلی‌ال‌ها و خون‌سازگاری پلی‌یورتانها ، تحقیقاتی را برروی نمونه‌های مختلف پلی‌یورتانها با پلی‌ال‌های متفاوت نظیر PEO ، PTMO ، PBD (پلی‌بوتادین) و PDMS انجام داد. این پلی‌یورتان‌ها به روش پلیمری
آگهی دهنده
گروه طراحان دلتا
  • قیمت : تماس بگیرید
  • تلفن :
  • شهر :
  • آدرس : deltadesigngroup@gmail.com
ارسال پیام به آگهی دهنده
کدآگهی : 199728
بازدید : 2969
دسته بندی : خدمات پزشكي
آگهی دهنده
گروه طراحان دلتا
  • قیمت : تماس بگیرید
  • تلفن :
  • شهر :
  • آدرس : deltadesigngroup@gmail.com
ارسال پیام به آگهی دهنده
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
بازاریابی و تبلیغات پیامکی
بازاریابی و تبلیغات پیامکی

بهترین پنل اس ام اس با بیشترین امکانات و کمترین تعرفه پیامک

niazpardaz-sms.com