انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

پرسش در مورد عایق کاری حرارتی

آگهی رایگان
بروزرسانی : شنبه 5 اسفند 1396
مقدمه:
سبک سازی
امروزه یکی از راههای مقابله با زلزله ، سبک سازی سازه می باشد که این امر از طرق مختلفی پیگیری میشود که ماحصل آن کاهش بار مرده ساختمان در نتیجه کاهش جذب نیروی زلزله در ساختمان می باشد .
یکی دیگر از مباحث مهم ساختمانی عایق سازی صوتی وحرارتی ساختمان است که با توجه به رشد روز افزون هزینه های مصرف انرژی می بایست مطابق با مبحث 19 مقررات ملی ساختمان در این زمینه بایستی حداکثر دقت را در زمینه انتخاب نوع مصالح مصرفی در ساختمان بعمل آورد .

شرکت مهندسی فراز سازه با در دست داشتن ابزار تجربه و علم در زمینه سبک سازی و عایق سازی ساختمان افتخار دارد با ارایه مشاوره رایگان به همیهنان گرامی درطول مدت روزهای کاری هفته به ایفای هرچه بیشتر نقش مهندسی خود عمل کند .
پرسشهای متداول:
1-جهت سبک سازی ساختمان چه مصالحی مناسب است ؟
ج :هر گونه مصالحی که بار مرده یک کتر مربع آن کمتر از 50 کیلوگرم بر متر مربع باشد بهترین گزینه از حیث سبکسازی سازه به حساب می آید.
2- آیا هر مصالح سبکی که مشخصات فوق را داشته باشد برای استفاده در ساختمان مناسب است؟
ج: خیر .
الف آیتم های کنترلی در زلزله فقط سبک بودن سازه نیست و بایستی از لحاظ باربری جانبی (باری که از کنار با دیوار دارد می گردد ) مقاومت کافی را داشته باشد
ب میزان پایداری در مقابل آتشسوزی بسیار حایز اهمیت است (حداقل پایداری بایستس 2.5 ساعت باشد .
ج مصالح مصرفی میباسیت به نحو بسیار خوببی به سازه اصلی ساختمان مهار شده باشد و در ضمن هماهنگی رفتار لرزه ای مصالح با سازه در زمان زلزله بایستی حتی المقدور یکسان باشد .
3-چه مصالحی را که دارای مشخصات فوق باشد پیشنهاد می کنید ؟
درگیری پانلهای سبک سه بعدی 3dpanel با سازه در صورت نصب حرفه ای و دقیق بسیار مناسب و رفتاری شبیه به دیوار های سازه ای دارد لذا در مواقع زلزله احتمالی امکان ریزش ندارد ، ازحیث وزنی نیز در رده دیوار های سبک دسته بندی می شود
3d panel به علت دارا بودن هسته پلی استایرن در وسط عایق بسیار قوی در مقابل حرارت و صوت می باشد تا انجا که در مورد رفتار این دیوار نشریه 385 توسط اکیپ های فوق تخصصی معاونت راهبردی ریاست جمهوری طراحی و به ثبت رسیده است .
هزینه تمام شده نصب این دیوار بسته به ضخامت عایق و میزان فشردگی عایق ( هرچه عایق فشرده تر باشد میزان پرت حرارتی کمتر و عایق صوتی بهتری است) از بین 15 تا 25 هزارتومان با احتساب مصالح می باشد .
4- آیا هزینه استفاده از 3d panel در مقایسه با آجر یکسان است ؟
آجراز لحاظ عایق بودن و ریزش در زلزله مصالحی منسوخ در دنیا بحساب میآید . ولی اگر با استفاده از نبشی کشی که مثلا برای جلوگیری از ریزش در زلزله در ساختمان ها از آن استفاده می شود مقایسه قیمتی بکنیم هزینه استفاده از 3dpanel مساوی یا حتی کمتر هم میشود با این تفاوت که آجر اصلا مصالح عایقی بحساب نمی آید و اساسا این مقایسه غلط است و باید 3dpanel را با یک دیوار عایق و با رفتار لرزه ای مشابه مقایسه کرد !!!!!!!!!!!!
فاکتور سرعت اجرا نیز در باز گرداندن سرمایه بسیار مهم است تصور کنید یک ساختمان به ارزش حداقل 500 میلیون تومان فقط یک ماه زود تر به دست مصرف کننده برسد و پول و سرمایه اولیه زودتر برگردد محاسبه کنید سود بانکی آن چقدر می شود .
5- آیا عایق سازی فقط با 3d panel مقدور است با هزینه کمتر چگونه عایق سازی کنیم؟؟؟؟؟؟
استفاده درست و فنی از بلوک های گازدار بتنی ازجمله clc و هبلکس هم پیشنهاد می گردد که از لحاظ هزینه مناسب تر هستند ولی تاکید می کنیم که استفاده از هرنوع مصالحی باید به طریق درست باشد و نحوه اجرا بسیار بسیار مهم است .
6- بلوک های clc و بتن های گازدار چگونه عایق صوتی و حرارتی هستند ؟؟؟؟
بلوک های clc در رده بتن های گازدار هستند که بعلت داشتن ساختاری سلولی ( سلولی: دارای فضاهای ریز هوا و بافتی اسفنجی
) و محبوس شدن ذرات ریز هوا در داخل فضا های سلولی شکل عایق بسیار خوبی برای حرارت و صوت هستند .
آگهی دهنده
مهندس آکوچکیان
ارسال پیام به آگهی دهنده
کدآگهی : 381696
بازدید : 2151
دسته بندی : خدمات ساختماني
آگهی دهنده
مهندس آکوچکیان
ارسال پیام به آگهی دهنده
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
بازاریابی و تبلیغات پیامکی
بازاریابی و تبلیغات پیامکی

بهترین پنل اس ام اس با بیشترین امکانات و کمترین تعرفه پیامک

niazpardaz-sms.com