انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

jump london و parkour jump britain - اصفهان

آگهی رایگان
بروزرسانی : شنبه 5 اسفند 1396
Jump London و Parkour -Jump Britain
مژده براي علاقه مندان پاركور

مجموعه اي شامل دو مستند بسيار بسيار جذاب Jump London و Jump Britain با كيفيت اورجينال به علاوه كليپ هاي جذاب و مهيج از پاركور

پاركور (به فرانسوي: Parkour) يا هنر جابجايي (به فرانسوي: L'art du déplacement) يا شهرنوردي

يك راه نوين براي تعامل با محيط اطراف فقط با استفاده از توانايي‌هاي انسان است. داويد بل ، بنيان‌گذار پاركور در فرانسه مي‌گويد: جنبهٔ فيزيكي پاركور ، غلبه‌كردن بر تمامي موانع پيش روست ، درست مانند اين‌كه در شرايط اضطراري گير كرده باشيد. پاركور فقط صرف حركات نيست ، بلكه مجموعه‌اي هدفمند و داراي فلسفهٔ خاص خويش است. پس هدف پاركور ، رسيدن به مقصد با استفاده از كاراترين ، روان‌ترين و مستقيم‌ترين مسير و مناسب‌ترين حركات است كه مي‌تواند شامل دويدن ، پريدن ، بالا رفتن و خزيدن باشد. «كارايي» يكي از مهم ترين مشخصه‌هاي پاركور است ، و به اين معني است كه لازم نيست حركات سريع‌ترين باشند ، بلكه بايد مستقيم‌ترين و با صرف انرژي كمتري انجام شوند و همچنين مانع اسيب ديدگي دراز مدت يا كوتاه مدت شوند.

به كساني كه از اصول پاركور در زندگي خود بهره مي‌برند «تراسور» گفته مي‌شود.

تاريخچه پاركور

پاركور از زماني كه انسان نياز به شكار كردن و شكار نشدن داشته ، وجود داشته‌است. انسان‌ها به طور طبيعي گستره‌اي قابل توجه از حركات و حالات ممكن را براي گذشتن از موانع به وجود مي‌اورد. از ان گذشته ، كودكان به سهولت و صورت بديع و با نشاط حركت مي‌كنند ، ولي ما هنگامي كه شروع به حركت اگاهانه مي‌كنيم ، ان ويژگي را از دست مي‌دهيم. افراد زيادي در طول تاريخ بر روي حركت انسان و بهبود ان كار كرده‌اند (از جمله عياران كاغذباز).

اما پاركور به معناي خاص ان ، توسط ريموند بل (Raymond Belle) كه يك سرباز فرانسوي جنگ ويتنام بود پايه‌گذاري شد. او و همراهانش به‌دنبال به وجود اوردن يك روش كارا و مناسب براي «تعقيب و فرار» بودند. اين فعاليت‌ها ، سرانجام توسط فرزندش داويد بل (David Belle) بصورت مدوّن درامد. داويد بيشتر عمر خود را صرف سامان‌دهي اين ورزش كرد و نام «پاركور» را بر ان نهاد. او و دوستانش ، از جمله سباستيان فوكان (Sebastien Foucan) كه مشهورترين ان‌هاست ، با اموزش‌هاي ريموند بل اين ورزش را از تركيب ورزش‌هاي مختلفي مانند ژيمناستيك و با هدف كمك‌كردن به ديگران در مواقع اضطراري ، در حاشيه پاريس به وجود اوردند
فلسفه پاركور

پاركور يك رشتهٔ ورزشي است ، اما فلسفه‌اي با ارزش‌هاي خاص خود و براي اگاهي از توانايي‌هاي خويشتن ، مبارزه عليه خود و پرورش جسم و روح دارد. پاركور گذشته از يك ورزش و هنر ، يك شيوهٔ زندگي كردن و يك فلسفهٔ روزانه‌است.

يكي از فلسفه‌هاي اين ورزش ، اتكا به توانايي‌هاي جسمي و ذهني افراد براي كمك كردن به كساني است كه در شرايط خاصي قرار دارند. به همين دليل است كه در اين ورزش خبري از مسابقه و رده‌بندي ورزشكاران و غيره نيست ، زيرا هر كسي تنها براي خودش و نه براي اثبات برتري خود ، تمرين مي‌كند.

بسياري پس از اشنايي با پاركور ، اصول ان را در زندگي خود نيز به كار مي‌برند. به كساني كه از اصول پاركور در زندگي خود بهره مي‌برند «تراسور» گفته مي‌شود.[۹] هنر پشت سر گذاشتن كاراي موانع ، با به چالش كشيدن فيزيكي و جسمي خود باعث مي‌شود كه با موقعيت‌هاي زندگي روزانه اسان‌تر كنار بياييم. وقتي كه يك مانع يا به عبارتي وضعيتي دشوار در زندگي ما پديدار شود ، يك تراسور همانگونه كه در پاركور ياد گرفته ، سريع و كارا بر ان غلبه مي‌كند و بدون تغيير مسير به راه خود ادامه مي‌دهد.

جدا از حرفه‌اي شدن در حركات ، قسمت اصلي اموزش و تمرين صحيح پاركور ، توانايي غلبه بر ترس و استفاده از ان در زندگي است ، چرا كه ابتدا بايد بتوان بر ذهن و تفكر خود چيره شد تا توانايي حرفه‌اي شدن در پاركور در ما بوجود ايد. كساني كه پاركور تمرين نمي‌كنند معمولا دربارهٔ اين موضوعات چيزي نشنيده يا نديده‌اند ؛ در صورتي كه به گفتهٔ بنيان‌گذار اين هنر ، «فلسفه» جزء دروني پاركور است.
www.Arzanestan.ir
قيمت: ۴۰۰۰ تومان



آگهی دهنده
محمد رضا صلواتی
  • قیمت : ۴۰۰۰ تومانبه‌روز شده در: ‪سه‌شنبه، ۲۰ آبان ۱۳۹۳‬40
  • تلفن :
  • شهر :
  • آدرس : www.arzanestan.ir
ارسال پیام به آگهی دهنده
کدآگهی : 739665
بازدید : 1101
دسته بندی : ساير خدمات
آگهی دهنده
محمد رضا صلواتی
  • قیمت : ۴۰۰۰ تومانبه‌روز شده در: ‪سه‌شنبه، ۲۰ آبان ۱۳۹۳‬40
  • تلفن :
  • شهر :
  • آدرس : www.arzanestan.ir
ارسال پیام به آگهی دهنده
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
بازاریابی و تبلیغات پیامکی
بازاریابی و تبلیغات پیامکی

بهترین پنل اس ام اس با بیشترین امکانات و کمترین تعرفه پیامک

niazpardaz-sms.com