انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

خرید جرثقیل سقفی

آگهی رایگان
بروزرسانی : يکشنبه 29 بهمن 1402
جرثقیل یا جراثقال یکی از مهم ترین و پرکاربردترین انواع ماشین آلات در پروژه های بزرگ ساختمانی و عمرانی محسوب می شود. جرثقیل کلمه ای عربی بوده که معادل آن در زبان فارسی “گرانبر” می باشد.

تاریخچه ساخت جرثقیل

اولین جرثقیل های تاریخ در حدود 4000 قبل در مصر باستان برای جابه جایی اجسام مورد استفاده قرار می گرفتند. این وسیله در گذشته با نام شادوف شناخته می شد. جراثقال های اولیه چوبی بودند و از یک تکیه گاه افقی، دو تکیه گاه عمودی و یک بازوی گردان تشکیل شده بودند.

نحوه کار آن ها به گونه ای بود که برای تعادل در یک طرف، وزنه تعادلی و در انتهای دیگر آن بازوی گردان قرار داشت که آب یا کالا را جا به جا می کرد.

جرثقیل سقفی

امروزه با استفاده از ماشین آلات سنگین صنعتی،کارهای بسیار بزرگی که انجام آن توسط نیروی انسانی و تجهیزات اولیه ی ساده، سخت و ناشدنی می باشد، براحتی امکان پذیر می باشد. یکی از این سازه های بسیار مهم و کارآمد جهت پیشبرد سریع فرآیند یک پروژه، جرثقیل سقفی می باشد. این وسیله متشکل از بدنه ای ساخته شده از جنس تیرآهن به همراه یک قلاب و کابلی که برای حمل اجسام بروی تیرآهن تعبیه شده است، می باشد. در واقع جرثقیل سقفی دارای دو ریل می باشد که در موازات هم قرار دارند و بصورت افقی در طول یک مکان همچون سالن های بزرگ قرار می گیرند. حرکت جرثقیل بروی این ریل ها در 6 جهت می باشدکه همین امر سبب شده تا جابجایی توسط آن بسیار راحت و آسان باشد. قلاب در این سازه نقش جابجایی اجسام بزرگ و سنگین را بعهده دارد که به وسیله ی کابلی که به آن متصل می باشد، اجسام را بلند کرده و به جای که مدنظر می باشد انتقال می دهد. اغلب از این جرثقیل سقفی برای مکان های بزرگ مسقف مانند سالن های بزرگ صنعتی و سوله ها و دیگر مکان های بزرگ سرپوشیده استفاده می کنند. جرثقیل سقفی در دو نوع ساخته می شود، جرثقیل سقفی تک پل و جرثقیل دو پل معادل این دستگاه در زبان انگلیسی overhead crane است که معمولاً برای انتقال عمودی و افقی بارها در انبار و سالن های صنعتی استفاده می شود.که هرکدام از آنها دارای ویژگی مخصوص بخود می باشند.

برای خرید جرثقیل سقفی، خرید بالابر، خرید بالابر سیم بکسلی و انواع قطعات یدکی جرثقیل سقفی به سایت های شرکت زینان( ای ابزار و زینان ) مراجعه کنید.
آگهی دهنده
خرید جرثقیل سقفی
ارسال پیام به آگهی دهنده
کدآگهی : 1115574
بازدید : 34
دسته بندی : ماشين آلات
آگهی دهنده
خرید جرثقیل سقفی
ارسال پیام به آگهی دهنده
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
بازاریابی و تبلیغات پیامکی
بازاریابی و تبلیغات پیامکی

بهترین پنل اس ام اس با بیشترین امکانات و کمترین تعرفه پیامک

niazpardaz-sms.com