انتخاب موقعیت
انتخاب گروهبندی

خرید قلاب جرثقیل سقفی

آگهی رایگان
بروزرسانی : چهار شنبه 25 بهمن 1402
قلاب و اجزای متصل آن در جرثقیل های سقفی وصنعتی از اهمیت بسزایی برخوردار است . از این قطعه که به آن در زبان انگلیسی HOOK ( هوک ) نیز می گویند به عنوان وسیله ای برای حمل و بلندکردن بار در تمامی حرکت های جرثقیل استفاده می شود. هوک و یا قلاب جرثقیل در واقع بخش متصل کننده بار به جرثقیل بوده و از اهمیت بسیاری در سیستم بالابری جرثقیل برخوردار است. زیرا کوچکترین نقصی در این قسمت می تواند سبب بروز حوادث خطرناکی حین کار با جرثقیل مخصوصاً در تناژ و ارتفاعات بالا شود. هوک جرثقیل خود از چندین بخش قرقره، هوک یا قلاب، پیچ و مهره، شیطانک، کف گرد، تراورس تشکیل شده است. تمامی قطعات هوک جرثقیل از آلیاژهای تقویت شده و فولاد مستحکم در تناژ های مختلف طراحی و تولید می شوند. قطعات هوک جرثقیل می بایست حتماً متناسب با ظرفیت تناژ جرثقیل انتخاب شوند. قلاب ها دارای شیطانک می باشند. شیطانک نقش ضامن هوک را ایفا می کند. در صورت عدم استفاده از شیطانک قلاب جرثقیل سقفی، امکان خارج شدن بار از داخل قلاب وجود دارد. بنابراین توصیه می شود حتما از این وسیله برای حفظ ایمنی استفاده شود.

قلاب جرثقیل در استاندارد 15401

هوک جرثقیل سقفی دارای استاندارد های ISO/FEM می باشد که این استاندارد از 5 کلاس کاری تشکیل شده است و از سنگین ترین به سبک ترین وزن در 5 گروه M /P /S /T /V خلاصه می شوند. قلاب جرثقیل سقفی پارامتری مهم به نام NR دارد که در جداول استانداردی با نام HOOK NR از آن یاد می شود NR در قلاب جرثقیل سقفی به صورت RSN درج شده است. از طریق این پارامتر ما می توانیم میزان ظرفیت حمل بار قلاب را بسنجیم . به عنوان مثال قلاب NR2.5 در کلاس کاری V و در گروه کاری 1BM دارای 12.5 تن و در گروه کاری 4M دارای 5 تن ظرفیت می باشد.

بیشتر بدانید: خرید قلاب جرثقیل سقفی

عوامل انتخاب قلاب مناسب

1- گروه کاری و RSN هوک برای تعیین قلاب بسیار حائز اهمیت می باشد.

2- ریوینگ قلاب : که به آن فال نیز می گویند وبدین معناست که وقتی می گوییم قلاب دو فال است یعنی قلاب دو به یک است. فال قلاب می تواند 1 ، 2 ، 4 ، 6 و 8 باشد.

3- جنس قلاب: آلیاژهای فولادی

انواع هوک جرثقیل

نوع هوک جرثقیل بسته به عملکرد جرثقیل و کاربری آن می تواند مختلف باشد. برای مثال هوک جرثقیل سیم بکسلی با هوک جرثقیل زنجیری متفاوت است. همینطور قلاب جرثقیل های سقفی و کارگاهی با هوک جرثقیل های سیار و تاورکرین ها تفاوت دارد و در نهایت بسته به کاربری مورد نیاز قلاب و هوک جرثقیل به انواع ضامن دار، چشمی، گردان، آهنگری، لنگری، درام، پین خور و… تقسیم می شوند.

روش ساخت قلاب جرثقیل

هوک جرثقیل با روش فورجینگ ساخته می شود که مراحل ساخت آن به صورت زیر می باشد.



از میلگرد خمیده شده و با فرم اولیه قلاب چکش کاری می شود و بعد از آن با قالب فولادی مستحکم ضربه می خورد و شکل دقیق قلاب ایجاد می شود. پس از آن توسط قالب دیگری دور بری (تریم) می شود و قلاب آماده ماشین کاری می باشد.

برای خرید جرثقیل سقفی و خرید ترولی جرثقیل به سایت ای ابزار مراجعه کنید.
آگهی دهنده
ای ابزار
ارسال پیام به آگهی دهنده
کدآگهی : 1115298
بازدید : 60
دسته بندی : ماشين آلات
آگهی دهنده
ای ابزار
ارسال پیام به آگهی دهنده
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
دستگاه ذخیر شماره موبایل مشتری
بازاریابی و تبلیغات پیامکی
بازاریابی و تبلیغات پیامکی

بهترین پنل اس ام اس با بیشترین امکانات و کمترین تعرفه پیامک

niazpardaz-sms.com